به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی چهارشنبه شب در آیین غبارروبی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) قزوین افزود: در هر منطقه‌ای از این کشور مردم با پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) آشنا هستند و احکام دین را می‌شناسند و البته اینها همین گونه صورت نگرفته و برای تحقق آن خون‌های بسیاری ریخته شده است.
وی با بیان اینکه امامزادگان در شهرها و روستاها با سختی های فراوان مبلغ و مروج دین بودند و از ظلم حاکمان جور در مشقت زندگی می‌کردند،اظهار کرد: آنها فدائیان دین و فرستادگان خاندان اهل بیت (ع) بودند و نتیجه کارشان این بوده که کشور ما همه متدین و آشنای با دین هستند.
وی اظهار کرد: آن ‌ بزرگواران همان‌هایی هستند که ربنا الله گفتند و جانشان را در این مسیر گذاشتند و اینکه آن‌ها در دل ما نفوذ می‌کنند به خاطر این است که از مرکز وحی آمده‌اند و رسالت هدایت مردم را بر عهده داشتند و در نهایت در این مسیر مقدس به شهادت رسیدند و به مقام مکرمین دست یافتند.
امام جمعه قزوین همچنین خاطرنشان کرد: امامزادگان(ع) برای اقامه دین تلاش کردند و آمدند تا قرآن شناخته شود و مصداق حدیث امام رضا (ع) هستند که فرمودند رحمت خدا بر کسانی که دغدغه دارند تا امر ما احیا شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.