به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر محمدیه افزود: اتحاد خوبی میان اعضای شورای شهر محمدیه برای انتخاب شهردار وجود داشت که مایه خوشحالی و قوت قلب است.
وی اضافه کرد: انتخاب اولین شهردار زن در استان برای شهر محمدیه نشان دهنده همت اعضای شورای این شهر برای رفع مشکلات است که با توجه به ویژگی های بانوان می توان پیش بینی کرد که شهردار منتخب حتما در مدیریت شهری موفق خواهند بود.
زاهدی گفت: یک جلسه ویژه برای حل مشکلات ناحیه شهری مهرگان برگزار خواهیم کرد چون واحدهای مسکونی احداث شده در آن قبل از ایجاد زیرساخت های عمومی ساخته شده و متاسفانه برخی ضوابط در ساخت و سازهای مربوط به آن نیز رعایت نشده است.
استاندار قزوین ادامه داد: با شهرستان شدن محمدیه با توجه به ظرفیت و جمعیت آن موافق هستیم ولی مشکلات اساسی در این زمینه وجود دارد که در این خصوص پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
وی گفت: مطالبات مدیریت شهری محمدیه را در خصوص تحویل زمین و پرداخت تعهدات نقدی از راه و شهرسازی حتما پیگیری می کنیم تا ادامه خدمات به شهر محمدیه به شهروندان به بهترین شکل صورت گیرد.
زاهدی افزود: برای حل نارضایتی مردم در خصوص پرداخت عوارض تردد مسئله ایجاد راه دسترسی قزوین به مهرگان را بررسی می کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

**بودجه محمدیه برای حل مشکلات این شهر ناچیز است
شهردار محمدیه نیز در این دیدار گفت: توانمندی بانوان در استان نادیده گرفته شده بود که با حضور استاندار جدید گام های جدی دراین زمینه برداشته شد.
مریم نخستین افزود: هم اکنون جمعیت محمدیه و مهرگان 100 هزار نفر است که با آماده سازی واحدهای مسکونی و اضافه شدن 10 هزار نفر دیگر نیازمند افزایش ارایه خدمات به شهروندان خواهیم بود.
نخستین گفت: بودجه شهر محمدیه 520 میلیارد ریال است که نسبت به سرانه جمعیت اندک بوده و با وجود 280 میلیارد ریال بدهکاری ارائه خدمات را به این جمعیت دشوار ساخته است.
شهردار محمدیه اضافه کرد: محمدیه با شرایط جغرافیایی امکان تبدیل به شهرستان را دارد و مسئولان پیگیری لازم را در این زمینه انجام داده اند ولی نظر استاندار در این خصوص بسیار کارگشا خواهد بود.
وی افزود:امیدواریم با حمایت دستگاه های خدمات رسان بتوانیم منطقه هفت شهر محمدیه را که 15 سال است بلاتکلیف مانده ساماندهی کرده و برای تشکیل بانک اطلاعات زمین در این شهر اقدام کنیم.
نخستین اضافه کرد: با توجه به بلندمرتبه سازی در ناحیه مهرگان تامین ایمنی در این محدوده ضروری است که در این راستا شهرداری محمدیه تعهد سه میلیارد تومانی را برای تهیه نردبان آتش نشانی 56 متری پرداخت کرده ولی راه و شهرسازی تعهد 2 میلیاردی تومانی خود را در این زمینه پرداخت نکرده است.
سایر اعضای شورای شهر محمدیه نیز در ادامه این جلسه در خصوص مشکلات شهر محمدیه از قبیل ایمن نبودن روخانه ها و کانالهای اطراف شهر محمدیه، نیاز به بیمارستان و احداث باغ ویلا در منطقه هشت محمدیه،حاشیه نشینی و سایر مشکلات مهرگان را مطرح کرده و حمایت استاندار را برای رفع آنها مطالبه کردند.
محمدیه مرکز بخشی به همین نام و از شهرهای شهرستان البرز است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.