به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس و اعضای بسیج ادارات استان افزود: یک خانواده وقتی در خود تشتت و نزاع داشته باشد به واقع زمینه را برای حضور دشمنان فراهم می کند که نتیجه آن رساندن ضرر و زیان به کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: باید با حفظ وحدت به گونه ای رفتار کنیم تا دشمنانی مانند ترامپ این موضوع را حس کرده و به خود جرات جسارت در مورد مسایل ما را ندهند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه بسیج، گفت: یک از ابتکارهای مهم و اساسی امام راحل ایجاد نهادهای مختلف بود که امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی نقش آنها را به شکلی حساس و برجسته در جامعه احساس می کنیم.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه بیشتر نهادسازی ها پس از انقلاب در ابعاد نظامی صورت گرفته، افزود: این در حالی است که انقلاب اسلامی در حوزه های رفع محرومیت نیز با ایجاد کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گام های اساسی را برداشته است.
زاهدی، بسیج را فراتر از یک ارگان نظامی و برای سازماندهی همه اقشار جامعه و در همه ابعاد بنیادی آن دانست و ادامه داد: امروز هیچ سازمانی مانند بسیج وجود ندارد که همه آحاد جامعه را تحت پوشش خود قرار داده باشد.
وی اضافه کرد: در واقع امام راحل به درستی تشخیص داده بودند که باید نهادهایی ایجاد شوند تا مشکلات مردم را حل کرده و در هنگام وقوع بحران ها یار و یاور دولت و مردم باشند و بسیج مهمترین نهادی است که در این زمینه به وجود آمد.
وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از مفاسد اداری نیز گفت: بدون شک برای ایجاد آرامش روانی به ارتباط با معنویت نیازمندیم که اعتقاد داشتن به آن می تواند نقش مهمی در راستای انجام وظایف و مسئولیت ها ایفا کند.
به گفته وی، مشکل امروز جامعه ما آن است که بیشتر ارتباط بین جامعه و مردم برپایه ارتباطات فیزیکی صورت گرفته که باید با کار فرهنگی عمیق و توجه به معنویات، امور معنوی در جامعه را پررنگ تر کنیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: متاسفانه امروز بسیاری از تصمیم گیری های نهایی برعهده اشخاص گذاشته شده و خود این مساله باعث ایجاد فساد و عدم پایبندی به قانون می شود.

**تحقق دولت اسلامی، رسالت بسیج ادارات است
مسئول سازمان بسیج ادارات استان در این دیدار گفت: 10 حوزه مقاومت در استان، که چهار حوزه آن در شهر قزوین وجود دارد، 170 پایگاه را شامل می شوند.
حسین فیضی، رسالت بسیج ادارات را تحقق دولت اسلامی،سند چشم انداز کشور و رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست که اجرای آن وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولان این سازمان واگذار کرده است.
وی ادامه داد: ما برای یاری دولت و دستگاه های اجرایی بخش های مختلف آماده هستیم تا بتوانیم دولت اسلامی را با تعلاملات فرهنگی و بسیجی نهادینه کنیم.
این مسئول بسیجی ادامه داد: نهادینه کردن خدمت صادقانه و خالصانه و کشاندن خدمت به درون مردم از اهداف مهم این نهاد بوده که به دنبال آن افزایش کارآمدی نظام و رضایتمندی مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام را به دنبال خواهد داشت.
فیضی اضافه کرد: در همین راستا چند راهکار کلی توسط سازمان ارائه شده که می توان به افزایش معنویت در دستگاه ها اشاره کرد و اگر این مساله در بین کارکنان افزایش یابد به طور حتم بیشتر مشکلات مدیریتی کشور مرتفع می گردد.
به گفته وی، افزایش نیروی جهادی، مدیریت انقلابی و تخصص گرایی، پیگیری نظارت ها و اعمال تشویق و تنیبه در دستگاه ها از اصل های مهمی است که توسط سازمان بسیج ادارات پیگیری می شود.
این مسئول بسیجی با اشاره به برنامه های فرهنگی بسیج ادارات استان، گفت: برگزاری حلقه های صالحین با 150 حلقه و برای بیش از 2 هزار نفر از کارکنان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: از بین حدود 20 هزار کارمند استان، 12 هزار عضو بسیج بوده که پنج هزار نفر از آنان به صورت فعال در حلقه ها و مراسم ها حضور دارند.
فیضی افزود: برگزاری دوره های یک و سه روزه آموزشی، اردوهای زیارتی راهیان نور و جهادی در روستاها از جمله برنامه های این سازمان است که به شکل جدی پیگیری می شوند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.