به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه در فضای مجازی باید سرمایه‌های معنوی خود را جدی بگیریم، افزود: در خصوص محتوای فضای مجازی هیچ کشوری مانند ایران به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی زمینه و توان تولید محتوای غنی و با کیفیت را ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به ارزش محتوا در فضای مجازی ما باید در این فضا از مرحله انفعال به فعل برسیم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم (ص) دارای محتوای غنی بوده که گویی یک شورای فرهنگ عمومی بدون مرز جغرافیایی و محدودیت زمانی است و آن حضرت محتوای گسترده ای را برای این شورا مطرح کرده اند.
وی با اشاره به اینکه آن حضرت در خطبه شعبانیه همه مسائلی را که در زندگی ما به واسطه مناسبت‌های مختلف باید ایجاد شود، بیان کرده، افزود: این خطبه در معرفی ماه مبارک رمضان مطرح شده و پیامبر اسلام (ص) با بیان ' یا ایها الناس' همه انسان‌ها را مخاطب قرار داده اند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه از فرصت‌های ماه مبارک رمضان برای بسیاری از حوزه‌ها می‌توان بهره گرفت، گفت: قرآن کریم یکی مسائلی است که همواره مورد توجه پیامبر اسلام (ص) و دین ما بوده و باید در این ماه الهی سهم قرآنی شدن خود و جامعه مان را مشخص کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: زمانی می‌توانیم در پایان ماه مبارک رمضان روسفید باشیم که در طول این ماه قدم های جدی را در حوزه قرآنی برداریم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی از جمله گرفتاری های مهم زمان ما به شمار رفته که قرآن برای درمان همه آنها نسخه نوشته است.
وی در پایان گفت: شورای فرهنگ عمومی برای تقویت و حمایت از برگزاری کنگره 3هزار شهید استان به طور جدی وارد عمل شده و جشن 40 سالگی انقلاب را نیز از دغدغه های مهم خود قرار دهد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.