به گزارش ایرنا، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در این مراسم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تبیین سیره شهیدان به نسل امروز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی افزود: جامعه روحانیون استان قزوین یکصد و 10شهید روحانی را در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که باید قدر دان خون پاک این شهیدان باشیم.
وی خاطر نشان کرد: روحانیون همیشه در کنار ترویج امور دینی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی به خوبی نقش ارزنده ای را ایفا کرده اند.
این مسئول از حجت الاسلام ابوترابی به عنوان شاخص ترین شهید روحانی استان قزوین یاد کرد و افزود: این روحانی بزرگ علاوه بر جهاد نقش هدایت و ارتقای معنویت در میان رزمندگان را بر عهده داشتند.
وی تصریح کرد: روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار فعالیت های دینی و معنوی کار جهادی و فرماندهی را نیز بر عهده داشتند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا همواره عامل اتحاد مردم بوده اند،گفت: استان قزوین دارای بیش از 100 شهید روحانی است که نسبت به جمعیت، آمار قابل توجهی است.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی در بخش دیگری از صحبت های خود از روحانیون خواست در ماه مبارک رمضان در کنار بیان احکام دینی از لزوم تلاش برای گسترش اخلاق دینی در بین جامعه غفلت نکنند.
وی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: تفسیر قرآن، تصحیح قرائت نماز و بیان اهمیت پرداخت زکات از جمله مواردی است که روحانیون ما باید در این ماه به آن توجه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین نقش روحانیون را به دلیل حضور آنان در بین مردم و گردهمایی های دینی و مذهبی به منظور فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی و تحقق شعار سال مهم برشمرد و افزود: در این خصوص باید شاهد تلاش های بیشتری باشیم.
استان قزوین در مجموع سه هزار شهید سرافراز را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.