به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در نشست کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی استان قزوین افزود: مصرف الکل آثار مخربی در عرصه های فردی، خانوادگی و اجتماعی داشته و عوارض جسمی آن از جمله بر روده و کبد و بروز سرطان ها بر کسی پوشیده نیست.
وی اضافه کرد:اختلافات ، طلاق و تصادفات و بسیاری از جرایم از قبیل قتل و سرقت نیز از دیگر عواقب مصرف الکل و مشروبات در بین افراد است.
بیدخام با اشاره به علل مصرف مواد الکلی در بین جوانان، ادامه داد: یکی از علت های این موضوع در دسترس بودن این مواد، نشاط و سرخوشی کاذب و سست شدن اعتقادات و باورهای دینی انسان ها است.
وی همخچنین گفت: بر همین اساس لازم است دستگاه های فرهنگی با برنامه ریزی مناسب در جهت پر کردن اوقات فراغت و برنامه های با نشاط اجتماعی و همچنین دستگاه های آموزشی چون دانشگاه ها و آموزش و پرورش در جهت آموزش و آگاه سازی نوجوانان و جوانان اهتمام ویژه و بیشتری داشته باشند.
بیدخام با بیان اینکه مبارزه با مصرف مشروبات الکلی یک موضوع جهانی است و محدود به کشور ما نمی شود،خاطرنشان کرد: حتی کشورهای غربی از جمله آمریکا امروزه با اذعان به عوارض مصرف الکل در جهت کاهش آن به شدت تلاش می کنند اما در کشوری چون ایران با وجود اعتقادات مذهبی شرایط دسترسی به قاچاق مشروبات فراهم است که باید این شرایط تغییر یابد.
وی بر استفاده از تمام ظرفیت ها در جهت پیشگیری و مبارزه با مصرف الکل تاکید کرد و گفت: این مهم باید با روش های ایجابی و سلبی از سوی تمام دستگاه ها محقق شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: براساس آخرین آمار در سطح استان با کاهش 50 تا 80 درصد مصرف مشروبات الکلی و مسمومیت ها روبرو بوده ایم.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.