به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مجید مومنی روز دوشنبه افزود: طرح اکرام ایتام در استان با مشارکت 18 هزار و 706 حامی در حال اجراست که 15 درصد آنرا حامیان فرهنگی تشکیل می دهند.
به گفته وی کسانی که در عرصه علم آموزی در جامعه اثرگذار هستند در زمینه انفاق نیز پیشگام هستند و این موضوع می تواند الگویی برجسته برای دانش آموزان باشد.
وی اظهار کرد: طرح های مختلفی در این نهاد اجرا می شود ولی طرح اکرام ایتام یکی از طرح های موفق کمیته امداد امام خمینی (ره) است که به واسطه حضور پرشور مردم از برجستگی های خاصی برخوردار می باشد.
مومنی ادامه داد: یکی از موفقیت های این طرح این است که در حال حاضر یتیم بدون حامی در استان نداریم و متوسط میزان دریافتی ایتام از محل کمک حامیان بیش از متوسط کشوری می باشد.
مومنی افزود: قزوین مردمی نیکوکار و با همه تنگناهای اقتصادی در جشن نیکوکاری پارسال میزان کمک های مردمی با رشد 203 درصدی به بیش از 57 میلیارد ریال رسید.
وی ادامه داد: تنها در مدارس استان پنج میلیارد ریال به صورت نقدی جمع آوری شد و این مبالغ در هر مدرسه در میان دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع شد.
وی یادآورشد: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت خیران و اعتبارات کمیته امداد در سال جاری پرونده ایتام را در حوزه مسکن ببندیم بدان معنا که در پایان سال یتیم بدون مسکن نداشته باشیم.
دراستان قزوین هزارو 681 یتیم داریم که از این تعداد، 633 یتیم در شهر قزوین سکونت دارند و هفت هزار و 430 حامی حمایت از ایتام شهر قزوین را بر عهده دارند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.