سرهنگ نصرالله بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تعداد فوتی های سوانح جاده ای قزوین روند نزولی داشته تا جایی که از 318 فقره فوتی در سال 94 به 274 مورد در سال 96 رسیده است.
وی ادامه داد: آمار تلفات در راه های روستایی استان قزوین نیز با کاهش روبرو بوده تا جایی که از 51 مورد فوتی در سال 95 به 44 مورد تقلیل یافته است.
سرهنگ بیگلری با اشاره به اینکه عوامل انسانی، جاده ای و فنی خودروها متاسفانه باعث افزایش آمار تلفات در آزادراه قزوین-رشت گزارش شده، اضافه کرد: براساس آمارها، تعداد سوانح منجر به فوت در این آزادراه از 19 فقره در سال 95 به 31 مورد در سال 96 رسیده است.
وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای کاهش عوامل انسانی حادثه آفرین در جاده ها، اظهار داشت: در این رابطه سال گذشته یک هزار و 195 فقره تست اعتیاد از رانندگان متخلف صورت گرفت که 117 مورد آن مثبت بود.
رئیس پلیس راه قزوین ادامه داد: آموزش 12 هزار و 747 نفر ساعت به رانندگان ناوگان باربری عمومی و 746 نفر ساعت به مدیران فنی شرکت های باربری و مسافربری از جمله برنامه های اجرا شده در این زمینه با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوده است.
وی، به اقدام های صورت گرفته برای رفع عوامل طبیعی حادثه آفرین در جاده ها از سوی پلیس راه، گفت: شناسایی 66 نقطه حادثه آفرین در سطح راه های اصلی و روستایی و ارسال آن به دستگاه های متولی جهت رفع این نقاط از جمله این کارهای بوده است.
به گفته وی، با اقدام های انجام شده 26 درصد تصادفات قزوین در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
سرهنگ بیگلری در پایان افزود: شهرستان های آوج یک درصد، البرز 13، تاکستان 21، بوئین زهرا 13، آبیک 26 و قزوین 26 درصد تصادف های استان را به خود اختصاص داده اند.
استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.