به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در کمیسیون پیشگیری از تصادفات استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: هم اکنون در آزادراه های استان از جمله قزوین-زنجان، قزوین-رشت و قزوین-کرج با مشکل ارائه خدمات مطلوب روبرو هستیم که باید برای ساماندهی آنها اقدام به عمل آید.
وی با بیان اینکه 19 حادثه منجر به فوت در سال 95 آزادراه قزوین-رشت به 31 فقره در سال گذشته افزایش داشته که این موضوع هیچ همخوانی با افزایش نرخ عوارضی این مسیر ندارد، ادامه داد: تمامی حوادث فوتی این آزادراه به عوامل جاده ای بازمی گردد که قابل اصلاح بوده و باید برای رفع آن اقدام کرد.
حجت الاسلام نیارکی اضافه کرد: با وجود افزایش 63 درصدی سوانح منجر به فوت در 2 سال گذشته، هرگونه افزایش نرخ عوارض در آزادراه قزوین-رشت بدون انجام خدمات ایمنی، قابل قبول نخواهد بود.
به گفته دادستان قزوین، این در حالی است که در این آزادراه تا شهر رودبار در استان گیلان تنها یک جایگاه برای عرضه بنزین به مسافران وجود دارد.

** 46 فقره حوادث منجر به فوت در جاده بوئین زهرا فاجعه است
حجت الاسلام نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه تعداد حوادث منجر به فوت در جاده های بوئین زهرا طی سال گذشته با آزادراه قزوین-کرج که یکی از پرترددترین مسیرهای کشور است، برابری می کند.
وی اضافه کرد: وقتی می توان با نصب چند تابلو و علامت از میزان تلفات جاده ای جلوگیری کرد پس چرا در این زمینه شاهد سهل انگاری از سوی برخی دستگاه ها هستیم؟
دادستان قزوین، اصلاح برخی نقاط حادثه خیز جاده ای را در کاهش تلفات جاده ای موثر دانست و گفت: امروز در حوزه راه حفظ جان مردم یک نیاز اولیه و ضرورت است و با تامین امنیت در راه ها، آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می آوریم.
در ادامه این جلسه، رئیس پلیس راه قزوین گزارشی از میزان تصادفات جرحی و فوتی استان ارائه کرد.
نرخ عوارض در آزادراه های کشور با مصوبه شورای عالی قیمت گذاری از روز گذشته با افزایش روبرو شد و در این راستا نیز نرخ عوارضی قزوین-رشت با 30 درصد افزایش از 45 هزار ریال به 60 هزار ریال رسیده است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.