به گزارش ایرنا، حمیدرضا الله بداشتی روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار شد،افزود: این گروه ها در 18 قشر، اردوهای یک تا 10روزه را در مناطق محروم برگزار می کنند و به مردم ساکن در این نقاط خدمات آموزشی، فرهنگی، درمانی و عمرانی ارایه می کنند.
وی، کمک به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی را از وظایف مهم بسیج سازندگی عنوان کرد و یادآور شد: از سال 92 تا پارسال با معرفی بسیج سازندگی قزوین 470 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای 28 عرصه پرداخت شده است.
این مسئول، پرداخت تسهیلات به بیش از سه هزار نفر از مردم به منظور کمک به تولید و اشتغال، آموزش به سه هزار و 420 نفر در عرصه های اقتصاد مقاومتی، برگزاری نمایشگاه های فصلی، دایمی و مجازی در راستای حمایت از محصولات اقتصاد مقاومتی، برپایی دوره های آموزشی عرصه ها با توجه به نیاز هرناحیه یا شهرستان با کمک جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای را از دیگر فعالیت های این سازمان در حوزه کمک به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی نام برد.
الله بداشتی ادامه داد: بسیج سازندگی نهادی انقلابی است که با توجه به ماموریت های اصلی سپاه پاسداران که همان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تشکیل شده تا به محرومیت زدایی و رفع مشکلات جامعه و مبارزه با انواع فقر کمک کند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود مشکلاتی چون کمبود آب، افزایش بیابان، تهدید امنیت غذایی، اشتغال، حوادث طبیعی و غیرمترقبه را از جمله مسایلی عنوان کرد که بسیج سازندگی همگام با دستگاه های دولتی برای مقابله با آنها برنامه ریزی و اقدام می کند.
وی همچنین با اشاره به زلزله سال قبل در غرب کشور،گفت: در این حادثه نیز سازمان بسیج سازندگی قزوین همراه با سایر دستگاه های دیگر فعالیت های خود را برای بازسازی این مناطق اجرا کرد.
الله بداشتی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون چهار هزار و 800 بسته حمایتی غذایی به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال بین زلزله زدگان توزیع شد.
وی افزود: تاکنون 37 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی از استان برای این مناطق ارایه شده و همچنین ساخت 35 واحد از خانه های بهزیستی که توان احداث توسط متقاضیان وجود ندارد نیز به بسیج سازندگی قزوین سپرده شد که طی روزهای آینده 11واحد از آنها آماده تحویل خواهد بود.
الله بداشتی ادامه داد: بسیج سازندگی قزوین برای 150 واحد از منازل درحال ساخت در مناطق زلزله زده کاشی و سرامیک تهیه کرده و ارسال می کند.
وی در ادامه به فعالیت های عمرانی سازمان بسیج سازندگی قزوین اشاره کرد و گفت: در این حوزه با امضای تفاهم نامه هایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اجرای طرح های مختلفی را بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار داده ایم که ساخت سد 400هزار متر مکعبی روستاهای کیخنان و آقابابا، پروژه های آبرسانی و توسعه و بازسازی مخازن آب آشامیدنی، تکمیل خانه عالم، احداث خانه های قرآن، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، تکمیل و ساخت مراکز بهداشتی، احداث سالن های ورزشی، لکه گیری و آسفالت جاده های روستایی از جمله این فعالیت ها است.
این مسئول یادآور شد: همچنین طی تفاهم نامه ای با سازمان منابع طبیعی به منظور بیابان زدایی، کاشت گیاهان مقاوم را در سطح 2 هزار و 600 هکتار از اراضی دشت الله آباد اجرا می کنیم.
الله بداشتی در ادامه همچنین از ورود این سازمان برای تامین جهیزیه زوج های جوان خبر داد و افزود: در گام اول از طریق قرارگاه قرب کوثر طی 10روز آینده جهیزیه14زوج جوان تهیه و تحویل آنها خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین نیز در این نشست خبری با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی در سال 79به فرمان مقام معظم رهبری در جهت محرومیت زدایی از مناطق محروم و بازسازی کشور، گفت:خوشبختانه این نهاد اجرایی در طول این 18سال اقدامات فراوانی در عمران و آبادانی مناطق محروم داشته است.
سرهنگ پاسدار ابوالفضل طاهرخانی افزود: بسیج مختص و محدود به یک گروه و جریان خاص نیست و کسی نمی تواند آن را به نام خود مصادره کند.
وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی ماموریت های مختلفی از جمله در اردوهای جهادی طرح هجرت با حضور کارشناسان و متخصصان اقشار مختلف برای پیشرفت و آبادانی با رویکرد ارایه خدمات بیشتر عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم داشته است.
این مسئول افزود: در زلزله استان کرمانشاه نیز سازمان بسیج سازندگی قزوین همراه با سایر دستگاه ها از جمله جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن ورود پیدا کرد و خدمات فراوانی از خود به جا گذاشت.
سازمان بسیج سازندگی 17اردیبهشت ماه سال 79 به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.