دکتر محمد نیک پندار روز سه شنبه به مناسبت روز بیماری های خاص و صعب العلاج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 602 بیمار مبتلا به سرطان،421 بیمار ام اس، 289 بیمار دیالیزی، 279 بیمار تالاسمی، 150بیمار پیوندی و 21 بیمار مبتلا به هموفیلی از خدمات سازمان تامین اجتماعی در قزوین استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: آنچه به شکل اختصاصی به عنوان بیماران خاص از 15 سال پیش به تامین اجتماعی ابلاغ شده سه بیماری تالاسمی،هموفیلی و دیالیز است که دارای دفترچه های با تعداد و رنگ مخصوص بوده و تمام تعرفه های درمان کاملا رایگان است.
نیک پندار ادامه داد: بیماران صعب العلاج نیز شامل ام اس، پیوند کلیه و سرطان 95 درصد است که هزینه های داروهای ایرانی آنها در تعهد سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.
وی همچنین گفت: درباره مابه التفاوت مصرف داروهای خارجی نیز تامین اجتماعی تا حدی تعهدات خود را افزایش داده است.
نیک پندار خاطرنشان کرد: در سال گذشته 82میلیارد ریال برای هزینه های بیماران شیمی درمانی، 15میلیارد ریال برای بیماران پیوند کلیه و 50میلیارد ریال برای بیماران ام اس در استان هزینه شد و برای سایر بیماران خاص و صعب العلاج نیز مبالغی مشابه همین هزینه شد.
نیک پندار ادامه داد: منابع سازمان های بیمه گر در پوشش کامل درمان و داروی بیماران محدود است اما با وجود تمام مشکلات در تامین منابع درآمدی، هیچ گونه خللی در ارایه خدمات به این بیماران اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به هزینه های بالای داروی برخی بیماری ها از جمله سرطان،افزود: سازمان تامین اجتماعی هزینه بستری بیماران در بخش هایی چون آی سی یو 100 درصد تعرفه را بر مبنای دولتی پوشش می دهد.
بیش از 60 درصد مردم قزوین تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.