به گزارش ایرنا، وحید احمدی روز چهارشنبه در همایش ملی آمایش علم و فناوری که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: تجربه نشان داده برای توسعه علم و فناوری باید به طور قطع آمایش منطقه ای، ملی و علم و فناوری را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در برنامه ریزی برای آمایش باید ظرفیت و توانمندی های هر حوزه به طور جداگانه مورد توجه قرار گیرد و تنها برای همان منطقه نیز طراحی شود.
احمدی با تقدیر از برگزاری این همایش، ادامه داد: آمایش علم و فناوری در واقع پاسخی به احساس نیازهای موجود و تحول در مختصات فکری نظام برنامه ریزی کشور است و نگرش به آن می تواند گام نخست برای سیاست گذاری علم و فناوری مطرح شود.
به گفته وی، در این راستا تدوین سیاست های توسعه علم و فناوری کشور در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته و قرار است این سیاست ها تا پایان امسال در قزوین اجرایی شود.
احمدی خاطرنشان کرد: نیازهای منطقه، مسایل فرهنگی، اجتماعی و توانمندی های مناطق باید شناسایی شده و در کنار آن از ظرفیت های نظام آموزش عالی و علم و فناوری استفاده شود.
وی با بیان اینکه اگر مسایل و آمایش منطقه ای در سیاستگذاری های مدیریتی لحاظ نشود با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: موضوع آمایش علم و فناوری نگرش جامع به حوزه های منطقه ای و فرامنطقه ای دارد و امیدواریم بتوانیم از خروجی این نشست ها برای توسعه علم و فناوری استفاده کنیم.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.