سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی 10 طرح عمرانی شهر اقبالیه قزوین، افزود: متاسفانه علی رغم وسعت، جمعیت و امکانات و نیز داشتن مردمی مومن، متعهد و دلسوز، این شهر در شرایط مطلوبی به سر نمی برد.
وی با اشاره به کمبود فضاهای خصوصی برخی از خانوارهای این شهر، ادامه داد: بسیاری از آسیب هایی که افراد در بزرگسالی می بینند ناشی از عدم وجود فضاهای داخلی محل سکونت خود در دوران کودکی بوده از این رو مسئولان برای رفع تنگناهای موجود در اقبالیه باید برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند.
وی به معضل وجود افاغنه بی شمار این شهر هم اشاره کرد و گفت: با وجود وجه اشتراکات ما با مردم افغانستان به لحاظ زبانی و دینی، و اینکه وظیفه انسانی به ما حکم می کند تا به آنان کمک کنیم اما این مساله نباید باعث نقض اصول اولیه شهروندان ما شود.
زرآبادی اضافه کرد: مسئولان استانی باید هرچه سریع تر نسبت به این موضوع فعال تر شده و راهکارهای آن را نیز ارائه دهند.
این نماینده مجلس در ادامه به سرمازدگی اخیر مزارع و باغات استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه با توجه به پوشش بیمه ای تنها 30 درصد محصولات کشاورزی استان، تمهیداتی از سوی مدیریت بحران شده تا بتوانیم نسبت به جبران بخشی از خسارت ها اقدام کنیم.
شهردار شهر اقبالیه نیز در ادامه این جلسه اعتبار سال گذشته این شهر را 210 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه امسال با همکاری و مساعدت اعضای شورا به 310 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مهران اکبرپور اضافه کرد: ما قصد داریم امسال در حوزه سرمایه گذاری فعالیت بیشتری داشته باشیم که یکی از این طرح ها، احداث شهر خودرو با 750 میلیارد ریال اعتبار است که شهرداری در 54 درصد آن مشارکت خواهد داشت.
وی، یکی از معضلات جدی اقبالیه را انباشت ضایعات حاصل از پسماندهای خشک دانست و افزود: متاسفانه این مساله که حتی این روزها به منازل مسکونی برخی شهروندان نیز سرایت کرده به یکی از مشکلات ما درآمده و برای رفع این مساله سه هکتار از اراضی شهر را برای دپوی حاصل از این ضایعات اختصاص داده ایم.
به گفته وی، احداث باشگاه های تیراندازی و اسب سواری از دیگر حوزه های سرمایه گذاری شهرداری اقبالیه با بخش خصوصی است که به زودی مرحله اجرایی آن آغاز می شود.
اکبرپور در پایان گفت: شهرداری اقبالیه آماده طرح تولید آسفالت مشترک با بنیاد مسکن و سایر شهرداری های استان بوده و زمینه های این کار نیز فراهم است.
عملیات کلنگ زنی 10 طرح عمرانی با 217 میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه با حضور نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر اقبالیه و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.