به گزارش ایرنا، انجمن صنفی روزنامه نگاران قزوین سال 94 راه اندازی شد اما از آن زمان تاکنون فاقد دفتر و تشکیلات اداری بود.
حل مسایل و مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران از مهم ترین وظایف این تشکیلات صنفی به شمار می رود.
انتخابات هیات مدیره این انجمن هر سه سال یکبار برگزار می شود.
ریاست این انجمن در استان هم اکنون برعهده علی محمد مرادی از فعالان پیشکسوت رسانه ای استان قزوین است.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران توسط دستگاههای ذیربط ضروری است.
داوود محمدی افزود: بیمه، توزیع عادلانه آگهی ها و نیز ارائه کاغذ با قیمت مناسب از خواسته های اهالی مطبوعات است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز رسالت مطبوعات را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و از شان و جایگاه والایی برخوردارند.
اکبر اسکندر نژاد، مجلس و احزاب را از دیگر ارکان دموکراسی دانست و اظهار کرد: مطبوعات در مواردی بار احزاب را نیز در کشور بر دوش کشیده اند.
وی همچنین گفت: خودگردانی و شفافیت از مسائل مهمی است که مطبوعات باید به آن توجه داشته باشند و این مهم در سایه توجه به فعالیت بخش خصوصی میسر می شود.
این مسئول بر توسعه آموزش های حرفه ای برای خبرنگاران تاکید کرد و گفت: مطالب رسانه ها باید به گونه ای باشد که رغبت مطالعه را در افراد برانگیزد.
مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین نیز گفت: ویژگی تشکل های صنفی این است که به مجموعه خود هویت می دهند و افراد از پراکندگی خارج می شوند.
نصرت الله علیرضایی افزود: دست اندرکاران رسانه ها دغدغه مسائل معیشتی مثل بیمه، درآمد و مسکن و نیز امنیت فکری، سیاسی و فرهنگی دارند که انجمن ها در هر 2 زمینه تاثیر گذارند.
بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان،مدیران کل تامین اجتماعی، درمان تامین اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس کانون انجمن های صنفی استان قزوین به همراه جمع دیگری از مدیران دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه نیز در این مراسم حضور داشتند.
3013/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.