به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد،افزود: مدرسه سازی از سوی خیران حرکتی مثبت و سازنده است که موج آن از 21 سال قبل در کشور آغاز شد.
وی با بیان اینکه 21 سال قبل جامعه خیرین مدرسه ساز را در کشور پایه گذاری کردیم،اظهار کرد: هم اکنون 650 هزار نفر در داخل و بیش از یک هزار نفر در خارج از کشور عضو داریم.
حافظی اضافه کرد: خیران هم پای دولت در زمینه مقدس مدرسه سازی سرمایه گذاری کرده اند و زمینه را برای کسب دانش فرزندان این مرز و بوم فراهم ساخته اند.
حافظی ادامه داد: این حرکت مقدس نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور جریان دارد چرا که 10 درصد از جمعیت ایران در خارج از کشور زندگی می کنند و فرزندان آنها نیازمند آشنایی با زبان و فرهنگ ایرانی هستند.
وی افزود: بسیاری از فرزندان این مرز و بوم در کشورهای خارجی در مدارس بیگانه ملیت و هویت خود را فراموش می کنند و این مهم موجب شد برای ساخت مدارس ایرانی و به کار گیری معلمان ایرانی در خارج از کشور اقدام کنیم.
رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور افزود: این راه پرثمر با اهتمام خیران در کشور آغاز شده است و امیدواریم با همت بلند این خیران شاهد تداوم آن باشیم.
وی ادامه داد: در 32 استان و 450 شهرستان کشور تداوم این امر خیر را شاهد هستیم که زمینه را برای توسعه علم و دانش در میهن اسلام فراهم ساخته است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش رکن اصلی در هر کشور است و هر ملتی آموزش و پرورش موفقی داشته باشد در تمامی زمینه ها موفق خواهد بود.
حافظی اضافه کرد: ملت ایران فرهنگ دوست است و بیش از دولت در زمینه های آموزشی و علمی سرمایه گذاری کرده و بستر را برای تعلیم ایجاد کرده است و این بزرگترین نعمت برای ماست.
وی با بیان اینکه هر کشوری که دانش داشته باشد فرزندان آن کشور نیز راه اقتصاد و معیشت خود را خواهند یافت،افزود: باید از زحمات معلمان و فرهنگیان برای آموزش فرزندان ایران زمین تقدیر کرد.
طی چهار سال اخیر خیران استان قزوین 500 میلیارد ریال را برای مدرسه سازی هزینه کرده اند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.