محمد همتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از وظایف ذاتی این نهاد را احداث مسکن برای افراد محروم و نیازمند جامعه دانست و افزود: بر همین اساس، سال گذشته و با تفاهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، ساخت 240 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد شهر اقبالیه در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: برای انجام این پروژه و در فاز نخست، امسال احداث 100 واحد مسکونی را با تامین و تخصیص اعتبارهای لازم از امروز عملیاتی کرده و با تامین زمین مورد نیاز از سوی اداره اوقاف، کار ساخت را آغاز کردیم.
همتیان، زیربنای هر یک از واحدهای احداثی را به ترتیب 60، 75 و 85 متری اعلام کرد و گفت: فاز یک و 2 این مجموعه در زمینی به مساحت 11 هزار و 333 متر و در 50 بلوک ساخته می شود.
به گفته وی، 18 درصد بناهای ساخته شده بابت مشارکت به اداره کل اقاف و امور خیریه واگذار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته و براساس متراژ واحدها، وام بانکی هر واحد به طور تقریبی 400 میلیون ریال از سوی بانک مسکن به صورت 12 ساله و 200 میلیون ریال قرض الحسنه توسط بانک رسالت به صورت سه ساله خواهد بود و تعهدات بانکی آن نیز برعهده این نهاد است.
استان قزوین دارای 842 روستای دارای سکنه بوده که حدود 60 هزار واحد مسکونی آن از 90 هزار واحد موجود تاکنون مورد بهسازی و مقاوم سازی قرار گرفته است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.