سیدمحمد قافله باشی روز یکشنبه در همایش مدیریت مصرف برق، ویژه بانوان استان، افزود: در حوزه مدیریت مصرف این شرکت با جوامع هدف مختلفی از جمله کشاورزی، تجاری و صنعتی روبرو است اما یکی از مهمترین آنها بخش خانگی و به خصوص بانوان است.
وی با اشاره به اینکه در صورت اعمال برخی خاموشی ها آسیب آن به تمام افراد جامعه هدف بازمی گردد، اضافه کرد: امروزه کشورهای پیشرفته صنعتی از جمله ژاپن، آلمان، فرانسه و انگلستان به راحتی در حوزه مصرف برق مدیریت بهینه می کنند بدون آنکه جوامع هدف آنها آسیبی ببینند.
قافله باشی، 20 درصد از کل مصرف برق استان قزوین را مربوط به بخش خانگی دانست و گفت: خوشبختانه با اعمال برنامه های انجام شده از سوی شرکت توزیع برق توانستیم تلفات انرژی را از 7.67 درصد در سال 95 به 7.32 در سال 96 برسانیم.
به گفته وی، مجموع مصرف برق خانگی این استان در سال گذشته 310 میلیون کیلووات ساعت و میانگین هزینه هر 2 ماه مشترکان نیز 245 هزار ریال بوده است.
وی ادامه داد: براساس پیش بینی های به عمل آمده، امسال در پیک اوج مصرف (تیر و مردادماه) 200 کیلووات ساعت کمبود برق داریم که تنها با مدیریت مصرف می توان مانع از خاموشی های احتمالی شد.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان میزان پیک بار برق مصرفی کشور در مرداد ماه سال گذشته را 55 هزار و 400 مگاوات اعلام کرد و گفت: از این میزان در قزوین 775 مگاوات ثبت شده بود.
وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین یک میلیون و 280 هزار و 687 قبض برق برای 148 هزار و 432 مشترک خانگی در شهر قزوین به میزان 257 میلیارد و 452 میلیون و 671 هزار ریال صادر شده است.
قافله باشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای جلوگیری از هرگونه خاموشی احتمالی به شهروندان توصیه می شود تا ضمن خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از لامپ های LED، از مصرف لوازم خانگی پرمصرف در ساعت های غیرپیک خودداری کنند.
وی، استفاده از وسایل سرمایشی متناسب با محل جغرافیایی، نگاه داشتن دمای مناسب اتاق ها بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد، نهایت استفاده از روشنایی روز، استفاده نکردن لوازم برقی پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعت های اوج بار و خاموش کردن وسایل برقی اضافی هنگام ترک ساختمان را از جمله مهمترین راه های مدیریت مصرف برق از سوی شهروندان دانست.
به گفته وی، ساعت های اوج مصرف برق در تابستان بین ساعت ها 12 تا 16 و نیز 20 تا 23 است.
قافله باشی، نصب سایه بان بر روی کولرها، استفاده نکردن از لامپ های رشته ای در نمای ساختمان ها، حذف لامپ های مهتابی و از رده خارج کردن یخچال های قدیمی، نصب ترموستات جهت تنظیم دمای اتاق ها، استفاده نکردن از کولرهای گازی غیراستاندارد و خاموش کردن کولرها و لوازم برقی قبل از ترک محل کار از سوی کارمندان را از دیگر اقدام های لازم برای مدیریت مصرف بهینه برق برشمرد.
استان قزوین دارای 10 هزار و 156 مشترک صنعتی و کشاورزی، 104 هزار و 64 مشترک عمومی و تجاری و 465 هزار و 127 مشترک خانگی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.