امیر رضایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مستندات همایش پیاده روی به منظور تصمیم گیری در خصوص ثبت جهانی پیاده روی خانوادگی قزوین، قرار است از سوی نمایندگی گینس، برای تصمیم نهایی به کشور آمریکا فرستاده شود.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور پر شور مردم در این همایش همگانی اظهار کرد: به طور یقین این همایش به دلیل حضور پر شور ورزش دوستان به ثبت خواهد رسید و برگ زرینی بر افتخار مردم کشور وبه ویژه استان قزوین افزوده خواهد شد.
رضایی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این برنامه از شش ماه قبل برنامه ریزی از سوی مسئولان ذیربط از جمله استانداری، اداره ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس و شهرداری صورت گرفته بود که خوشبختانه با موفقت به پایان رسید.
وی ادامه داد: در این همایش علاوه بر گروههای مختلف مردمی، ورزشکاران هیات های مختلف، سازمان ها ، نهادها و ارگان های دولتی نیز حضور پر رنگ داشته و همکاری های زیادی را در بهتر برگزار شدن این همایش داشتند.
به گفته وی این حضور علاوه بر اینکه ستودنی است و نشان دهنده وحدت مردم واهمیت به ورزش به ویژه ورزش های همگانی و خانوادگی است و بت این آن در کتاب گینس باعث ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر مردم به این نوع ورزش می شود .
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی قزوین برای اولین بار به منظور ثبت در دفتر گنیس از مقابل دانشگاه آزاد قزوین تا زمین چمن بوستان باراجین به مسافت 10کیلومتر (رفت و برگشت )برگزار شد.
برنامه های شاد با حضور برخی هنرمندان و حرکات نمایشی اعضای کیمته های ورزشی نیز ازجمله برنامه های جانبی این همایش بود که به صورت مستقیم از طریق شبکه صدا و سیما و شبکه سیمای استانی قزوین پخش شد.
سال گذشته 133 همایش پیاده روی در شهرها و روستاهای استان قزوین برگزار شد.
رکوردهای جهانی (گینس) کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی است که هر سال با اطلاعات تازه تجدید چاپ می‌شود.
6012/7390
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.