به گزارش ایرنا، مهدیه سادات قافله باشی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد،افزود: این طرح توسط سازمان نوسازی و بهسازی انجام خواهد شد تا بتوانیم این بخش از شهر را به عنوان نماد هویت شهری قزوین حفظ و ساماندهی کنیم.
وی همچنین از بهسازی فضای پارک ملت خبر داد و اضافه کرد: کیوسک های ضلع شمالی این مکان بستر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بود و باید فکری اساسی برای آن می‌ شد.
قافله باشی ادامه داد: خانه تئاتر قزوین با سالن تئاتر اختصاصی در قسمتی از این پارک احداث خواهد شد.
وی همچنین گفت: به منظور حمایت از هنرمندان همچنین آمفی تئاتر کتابخانه علامه رفیعی نیز هم اکنون با دستور ویژه شهردار با اعتباری حدود300 میلیون ریال در حال بهسازی است.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به افرایش140درصدی بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سال جاری،خاطرنشان کرد:35میلیارد ریال از این بودجه برای فعالیت های ورزشی و هفت و نیم میلیارد ریال نیز در بخش سلامت هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: در بودجه سال 97شهرداری بسیاری از ردیف ها برای اولین بار گنجانده شدند که بهسازی معابر و مناسب سازی اماکن شهری برای معلولان، استفاده از ظرفیت تشکل ها، برگزاری استارت اپ های علمی، ارایه آموزش ها برای حفظ محیط زیست و ساماندهی ترافیک و همچنین رصدخانه شهرداری از جمله آنها است.
قافله باشی با بیان اینکه تمام مصوبات شورای شهر با تایید و رای حداقل پنج عضو شورا و بر مبنای خرد جمعی تصویب شده اند،گفت: شورا محل تضارب آرا و بحث ها و تبادل نظر برای به نتیجه رساندن امور شهری است.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین نظارت بر سیاست گذاری های شهرداری را مهم ترین و بزرگترین کار شورای شهر دانست و افزود:در سال اول فعالیت شورای پنجم مهم ترین کار انجام شده انتخاب شهردار و بررسی و تصویب بودجه 97شهرداری بود.
وی ادامه داد:این شورا به عهدی که سال گذشته با مردم بست متعهد بوده و تمام تلاش خود را در جهت پیشبرد آنچه وعده داده می کند و خود را موظف می داند تمام کارهای نیمه تمام دوره های گذشته را خواه درست یا نادرست تکمیل کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از طرح ها در تعهد شورای پنجم شهر نبوده و ما موظف به تکمیل آن هستیم،افزود:هم اکنون شهرداری قزوین پنج هزار میلیارد ریال بدهی ثبت شده و2هزار و500میلیارد ریال بدهی تعهد شده از دوره گذشته دارد و باید با همین بدهی آنچه را تحویل گرفته و تعهد داده به پیش ببرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به برپایی جلسات صحن علنی شورا در روزهای شنبه و سه شنبه از رسانه ها خواست برای تعامل2طرفه در این نشست ها شرکت کرده و از نزدیک در جریان بررسی و تصویب لوایح و طرح ها قرار گیرند.
وی، شفاف سازی اقدامات و تصمیمات را اولویت ویژه شورای پنجم دانست و افزود:در این راستا از شهردار نیز خواسته ایم بودجه شهرداری را جز به جز در سایت شهرداری قرار دهد تا همگان در جریان تصمیمات قرار گیرند.
وی افزود:در راستای ارتباط صمیمانه با مردم نیز روزهای یکشنبه هر هفته اعضای شورا در گروه هایی در سه منطقه شهرداری قزوین حاضر و دیدار مردمی دارند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.