به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: این تصمیم مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در آن دولت را مکلف ساخته تا 100 درصد اعتبارات مربوط به حوزه بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شود.
وی ادامه داد: به همین منظور 13 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت 100 درصدی خسارات به کشاورزان کشور اختصاص می یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در ادامه به سرمادگی محصولات باغی چندین استان کشور در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با تغذیه مناسب و رسیدگی به موقع می توان بخشی از باغات آسیب دیده را احیا کرد.
وی اظهار کرد: باید با اتکا به روش های علمی در باغات خود درختان مقام بکاریم تا در برابر حوادثی چون سرما مقاوم باشند که البته پیگیری این موضوع در دستور کار معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
طهماسبی با بیان اینکه تغییر شرایط جوی و گرم شدن هوا در اواخر فصل زمستان در برخی سال ها موجب شکوفه دادن زودهنگام درختان می شود،اظهار کرد: با این اتفاق پس از سرمای هوا در فروردین درختان دچار سرمازدگی شده و محصولات آنها از بین می رود.
وی افزود: برای کاهش خسارت سرمازدگی در باغات می توان ارقام دیرگل ده و یا قدیمی کاشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در ادامه با اشاره به راه اندازی صندوق کشمش تاکستان،افزود: این یک اتفاق خوب برای حمایت از باغداران و تولیدکنندگان کشمش در استان قزوین است که می تواند الگویی برای سایر محصولات و استان ها باشد.
وی اظهار کرد: با همکاری این صندوق می توان پوشش بیمه انگور را افزایش داد تا باغداران در هنگام سرمازدگی آسیب نبینند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در جریان سفر خود به استان قزوین همچنین از باغات سرمازده بخش ضیاءآباد تاکستان بازدید کرد.
استان قزوین دارای 72 هزار هکتار باغ است.
در سرمازدگی اخیر 80 درصد محصول باغات استان قزوین دچار آسیب دیدگی شدند و در مجموع 18 هزار و 800 میلیارد ریال خسارت به آنها وارد شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.