به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در اولین نشست شواری سیاست گذاری پنجمین دوسالانه خوشنویسی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: در فرایند جهانی شدن و در حوزه های صنعتی آنچنان که باید فعلا نمی توانیم عرض اندام کنیم اما با تکیه بر فرهنگ و هنر خود را باید از حذف و حل شدن، حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: در چهار دوره گذشته تجربه خوبی در برگزاری دوسالانه خوشنویسی در استان به دست آمده است و با تکیه بر این تجارب می توان دور پنجم این رویداد را بهتر و باشکوه تر برگزار کرد.
استاندار قزوین ادامه داد: باید توجه کرد که اگر قرار است این دوسالانه به نام یک خوشنویس برجسته استان نامگذاری شود به سبک آن شخصیت نیز در این همایش پرداخته شود و یا اینکه برای دوری از تکراری شدن این همایش ها هر دوسالانه به یک سبک نسخ یا ثلث برگزار شود .
وی اظهار کرد: می توان برنامه های جنبی و فروشگاه های آثار هنری را نیز در این همایش ها برای برگزاری باشکوه تر آن برنامه ریزی کرد و از سایر ظرفیت های استان برای کمک به اقتصاد این هنر بهره برد.
زاهدی همچنین گفت: برای برگزاری این همایش علیرغم تنگناهای مالی تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و از حمایت های لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری مضایقه نخواهیم کرد.
استاندار قزوین افزود: برگزاری همایش ها و رویدادهای فرهنگی از جمله امور دشواری است که نتایج آن در بلند مدت دیده می شود اما تاثیر بسیار زیادی در روحیه جامعه دارد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش دوسالانه خوشنویسی تاثیر بسیار جدی در تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی کشور دارد چون هرچقدر روح انسانها به ادبیات و هنر نزدیکتر شود، اخلاقیت و انسانیت نیز در جامعه بیشتر مشاهده می شود.
استاندار قزوین همچنین گفت: می توان برای کمک به اقتصاد این نوع همایش ها آنها را در کنار سایر رخدادهای هنری و فرهنگی برگزار کرد و یا برنامه های جنبی و نمایشگاه های عرضه محصولات را در کنار آنها برپا ساخت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری همایش فیزیک و کنگره سه هزار شهید در استان باید برنامه ریزی دقیق برای برگزاری این همایش صورت گیرد و اسامی میهمانان خارجی برای میزبانی ،اسکان و حمل ونقل و برنامه های جنبی زودتر جمع بندی و اعلام شود.
پنجمین دوسالانه خوشنویسی در استان قزوین همزمان با روز قزوین در شهریورماه برگزار خواهد شد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.