علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به سایر خدمات دفتر مشاوره و امور روانشناختی این اداره کل اشاره کرد و افزود: گروه های محب به طور داوطلبانه و به صورت تخصصی آموزش دیده که با مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در حوادث، بلایا و شرایط اضطرار خدمات لازم را جهت ارتقای سطح بهداشت و سلامت روان جامعه، ارایه می کنند.
وی، خط ارتباطی 1480 را یکی دیگر از این نوع خدمات برشمرد و ادامه داد: تعامل ارتباطی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق این شماره تلفن در راستای برطرف شدن نیازهای فوری افراد بوده که باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی فرد تماس گیرنده شده و به مشاور کمک می کند تا ضمن مشخص کردن نیاز تماس گیرندگان، راه حلی را برای تسهیل در امر تصمیم گیری بیابد.
وارثی با اشاره به اینکه تاکنون 10 هزار و 800 تماس با این خط ارتباطی ثبت شده، گفت: هشت مشاور مربوطه با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری همه روزه از ساعت 8 تا 20 خدمات خود را در حوزه های مختلف از جمله خانواده، تربیت کودک، پیش از ازدواج و تحصیلی به تماس گیرندگان ارائه می دهند.
وی در ادامه از فعالیت 41 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی در استان خبر داد و افزود: ارائه خدمات مشاوره، روانشناختی و روانپزشکی به صورت حضوری در حوزه های خانواده، زوج درمانی، گروه درمانی، کودک و نوجوان و نیز اجرای آزمون های روانشناختی به مراجعان در مراکز دولتی و غیردولتی جهت پیشگیری از آسیب های فردی، اجتماعی و خانوادگی صورت می پذیرد.
به گفته وارثی، سال گذشته 26 هزار و 870 نفر جهت انجام مشاوره به این مراکز مراجعه کرده اند.
مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: غربالگری اضطراب به منظور سنجش و شناسایی آن در کودکان 5 تا 6 سال در پایگاه های سیار و ثابت انجام و موارد مشکوک نیز به روانشناس ارجاع داده می شود.
وی همچنین از آموزش به هفت هزار و 100 نفر در آموزش های پیش از ازدواج خبر داد و گفت: این مساله با هدف توانمندسازی افراد در انتخاب صحیح همسر، پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی اعضای خانواده طراحی شده است.
وارثی خاطرنشان کرد: آموزش های مراکز بهزیستی به پیش از ازدواج ختم نشده و برای آموزش زندگی خانواده نیز برنامه هایی را در پاسخ به نیاز افراد هنگام مواجهه با مشکلات زندگی مشترک و مدیریت درست در ارتباطات خانوادگی و همچنین آموزش پذیری در سراسر عمر طراحی کرده که تاکنون پنج هزار و 800 نفر در آن شرکت کرده اند.
وی در پایان اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم و فرد را قادر می کند با پذیرش مسئولیت نقش های اجتماعی، بدون لطمه زدن به خود و دیگران با خواسته ها، انتظارات و مشکلات روزانه به ویژه روابط بین فردی به شکل موثرتری روبرو شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.