محس اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه شهید انصاری شرقی قزوین در طرح جامع شارمند سال 68 مورد تصویب قرار گرفت که در آن ادامه خیابان میانی شهید انصاری به صورت اریب تا سرپل طالقانی قزوین دیده شده بود.
وی ادامه داد: در سال 80 و 81 کمیسیون ماده 5 مسیر یاد شده را مورد تدقیق قرار داده و در سال 88 نیز نقشه اریب خیابان به صورت مستقیم به سمت خیابان آیت الله کاشانی در نظر گرفته شد که این مساله مورد قبول راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی واقع نگردید.
وی اضافه کرد: هنگام تهیه طرح جامع شهید انصاری شرقی و با توجه به آثار تاریخی موجود در آن، مکاتبه ای بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اعمال برخی تغییرها صورت گرفت که در نهایت این کار منجر به بازدید کارشناسان شورایعالی معماری و شهرسازی ایران از این پروژه شد.
اسماعیلی اظهار کرد: در سال 94 با قرار دادن چارچوبی مشخص، مسابقه طراحی برای اجرای این طرح با رویکرد گردشگری، پیاده روی و اصالت بافت در نظر گرفته شد که این مساله نیز با پیگیری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران منتفی شد.
وی، استفاده از مشاور برای ادامه اجرای این طرح را یادآور شد و گفت: برای این منظور و با استفاده از مشاوران طراز اول کشور از دانشگاه شهید بهشتی تهران طرح مورد نظر ارائه و توسط کمیسیون ماده 5 در اسفند ماه سال گذشته جهت نظرخوای به شورای شهر قزوین ارسال شد.
به گفته وی، این طرح که روز گذشته در صحن علنی شورای شهر قزوین مطرح شد، مورد اظهار نظر برخی موافقان و مخالفان آن قرار گرفت اما در نهایت منتظر نظر نهایی این شورا به کمیسیون هستیم.
وی افزود: یکی از مشکلات موجود در این طرح، سرمایه گذاری کلان شهرداری بابت تملک املاک واقع در ادامه این مسیر بوده در حالی که این پروژه باید مشارکت شهرداری قزوین را نیز به دنبال داشته باشد زیرا در غیر این صورت فاقد پشتوانه اجرایی خواهد بود.
روز گذشته طرح شهید انصاری شرقی قزوین در صحن علنی شورای این شهر مطرح شد که مخالفان و موافقان آن با حضور مشاور طرح به ایراد سخنرانی پرداختند اما در نهایت تصمیم نهایی بر عهده اظهار نظر اعضای این شورا گذاشته شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.