به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در جلسه مدیریت منابع آبی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: توزیع کمبود آب در بخش های مختلف شرب، محیط زیست، صنعت و کشاورزی باید مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت نیز به کارگروه اصلی در مرکز برای تصویب نهایی ارسال شود.
وی ادامه داد: دستگاه های آب و فاضلاب شهری، بهداشت و محیط زیست به سرعت مشکل کم آبی را با میزان مصرف تعیین کنند تا با برنامه‌ریزی های لازم به مقابله با آن اقدام کنیم.
زاهدی خاطرنشان کرد: اگر 10 درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی را صرفه جویی کنیم میزان مصرف آن در سایر بخش ها کنترل می شود و نیازی به صرفه جویی در سایر حوزه ها نخواهد بود.
به گفته استاندار قزوین، در کشت بهاره و زمستانه امسال باید رعایت ممنوعیت های ابلاغی از مرکز مورد توجه قرار گیرد هر چند ما قانونی برای منع کشت در مناطق مختلف نداریم اما می توانیم در تامین آب مورد نیاز اعمال محدودیت کنیم.
زاهدی اضافه کرد: آزادسازی آب در اختیار فضای سبز با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری شود و با برنامه‌ریزی جدی برای کاهش آب در این بخش تا 30 درصد اقدام شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر جداسازی آب شرب از آب فضای سبز باید به فکر کاهش مصرف آب در بخش فضای سبز باشیم و اصلاح نوع کشت نیز نباید فراموش شود، ادامه داد: همکاری رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب ضروری است و باید در بخش‌های مختلف اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.
استاندار قزوین با اشاره به انسداد چاه های غیرمجاز فرم پنج، گفت: یک هزار و 700 حلقه چاه غیرمجاز شماره پنج در استان وجود داشت که از این تعداد یک هزار و 480 دهانه مسدود و 223 دهانه دیگر نیز باید براساس قانون مسدود شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این جلسه گفت: تعدیل 10 درصدی پروانه ها و توزیع عادلانه آب در همه پروانه های بهره برداری از منابع آبی استان برای مدیریت بهتر در دستور کار قرار گرفته است.
حمید پویا اضافه کرد: مشکل کم آبی در قزوین بسیار جدی بوده و باید با بهترین راهکار برای مقابله با این بحران در استان اقدام به عمل آید.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.