به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری استان قزوین برگزار شد،افزود: فعالیت های این شورا شتاب خوبی گرفته است و یکی از کارهای ما باید استفاده بهتر از ظرفیت مردم و سمن ها برای پیشگیری از جرم باشد.
وی ادامه داد: هرکجا از ظرفیت نیروهای مردمی برای کنترل آسیب ها و ایفای نقش ها استفاده کرده ایم موفق بوده ایم و در غیر این صورت برنامه ها به شکل مطلوب جلو نرفته اند.
این مقام دستگاه قضایی استان قزوین افزود: جمهوری اسلامی در این مقطع حساس بر پررنگ کردن نقش مردم در اداره جامعه در موضوعات مختلف به ویژه در پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی تاکید دارد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: متاسفانه آنچه برای کاهش وقوع جرم در استان انتظار می رفت آنطور که باید اتفاق نیفتاده است و انتظار داریم با افزایش نظارت و کنترل سازمان های متولی به صورت جدی شاهد کاهش آسیب ها باشیم.
وی ادامه داد: باید سمن های غیرفعال نیز به حرکت درآمده و فعال تر شوند و سمن هایی که از اداره ورزش و سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده اند نیز در مسیرهای تعیین شده خود که همانا کاهش آسیب های اجتماعی است، حرکت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: البته در این راه باید دقت کرد سمن ها یا سرمایه های اجتماعی مردمی هرز نرفته و خود به آسیب تبدیل نشود.
وی اظهار کرد: امروزه مصادیقی از سمن ها وجود دارد که خود به جای اینکه جلوی آسیب های اجتماعی را بگیرند به آسیب تبدیل شده اند.
دادستان قزوین عمومی و انقلاب قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار حضور جدی تر مدیران در شورای پیشگیری از وقوع جرم شد و گفت: این شورا مهم است ولی بی توجهی مدیران استان را برای حضور در این شورا شاهد هستیم.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به لزوم اجرای برنامه های مقابله با بحران آب در استان، گفت: متاسفانه الگوی کشت در قزوین رعایت نمی شود و کشت خربزه، هنداونه و صیفی جات که آب بری زیاد و بازدهی اندکی دارند کماکان تداوم دارد.
وی ادامه داد: الگوی کشت را باید جهاد کشاورزی به عنوان مجری اساسی توزیع آب برای کشاورزان اولویت بندی کند تا مصرف منابع آبی استان حداقل 50 درصد کاهش یابد و شاهد کمتر شدن مشکلات ناشی از بحران کم آبی باشیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.