به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری قزوین برگزار شد با اشاره به استقرار سامانه پیشگیری از طلاق در استان با همکاری سازمان بهزیستی،افزود: باید کارمندان و مشاوران این طرح 100 درصد مورد تایید قوه قضاییه و سازمان بهزیستی باشند و کسانی که واجد شرایط لازم در این زمینه نیستند نباید در این زمینه وارد عمل شوند.
این مقام دستگاه قضایی استان قزوین اضافه کرد: باید اخلاق، رفتار و سوابق مجریان این طرح کاملا مثبت باشد تا بتوانند گامی مثبت برای حل مشکلات زوج ها بردارند.
وی ادامه داد: باید زمینه انتخاب صحیح برای جوانان و نوجوانان در ازدواج فراهم شود تا درخواست های طلاق در آینده کاهش یابد.
حجت الاسلام قدرتی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و فضای مجازی که مقام معظم رهبری نیز بر آنها تاکیدکرده اند باید مورد توجه جدی اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان قرار داشته باشد.
رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه طلاق از مهم ترین معضل های اجتماعی به شمار می رود،ادامه داد: اگر طلاق در یک خانواده صورت بگیرد به دنبال آن دهها جرم دیگر ایجاد می شود.
وی افزود: اگر همه دست به دست هم دهیم می توانیم برای کاهش آسیب ها اقدام کنیم و برای کمک به انسان های نیازمند و در حال سقوط وارد عمل شویم.
حجت الاسلام قدرتی با اشاره به پیشگیری سیاست کاهش ورود افراد به زندان توسط دستگاه قضا،گفت: هم اکنون تعداد زندانیان استان در راستای کاهش جمعیت کیفری به سه هزار و 500 نفر رسیده است و امیدواریم در ماه های آینده این رقم به 2 هزار نفر برسد.
وی با اشاره به لزوم نظارت جدی تر بر فضای مجازی برای جلوگیری از وقوع جرم،گفت: به عنوان مثال یک کانال تلگرامی بدون اینکه هیچ گونه جرمی ثابت شود به مدیران و مسئولان اتهام می زند و باید مسئولان و متولیان این کانال ها شناسایی شده و برای آنها پرونده تشکیل شود.
رییس کل دادگستری قزوین گفت: فرار از قانون یکی از آسیب های اجتماعی است که باید اقدام های لازم را به منظور پیشگیری از این کار انجام دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انسداد چاه های غیرمجاز،گفت: قرار شد تمامی چاه های غیرمجاز استان مسدود شوند و قوه قضائیه هیچ مجوزی برای بازگشایی چاه های مسدود شده صادر نخواهد کرد چون منابع آبی استان کاهش یافته و حیات همه انسان ها را تهدید می کند.

**باید از ظرفیت سمن ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: باید در زمینه استفاده از ظرفیت سمن ها برای کاهش آسیب های اجتماعی بهتر و بیشتر وارد عمل شویم.
منصور مختاری ادامه داد: استان قزوین در ارتباط با سمن ها وضعیت خوبی ندارد و نسبت به استان های مشابه در خصوص تعداد سمن ها دچار ضعف است.
این مسئول دستگاه قضایی استان قزوین افزود: بیشتر سمن هایی که در حوزه اعتیاد در استان فعالیت می کنند تنها به فکر منافع خود هستند نه اینکه باری از روی دوش جامعه بردارند.
وی اظهار کرد: سامانه جامع اطلاعاتی مردمی (سجام) برای احیای حقوق عامه بسیار موثر است و با این سامانه مردم مطالبات خود را از طریق قانونی و نه در خیابان ها پیگیری می کنند.
مختاری افزود: این برنامه بسیار مورد تاکید مرکز است و اطلاع رسانی در محدوده ادارات توسط دستگاه های عضو شورا بسیار مفید خواهد بود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.