به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: باید موفقیت یا عدم ناموفق بودن واحدهایی که تا امروز تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده اند، مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه حتی پرداخت تسهیلات به برخی از واحدهای تولیدی که دارای تکنولوژی و دستگاه های فرسوده هستند تغییری در وضعیت آنها ایجاد نمی کند، اضافه کرد: بانک ها باید در سرمایه گذاری های جدید، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی دقت بیشتری داشته باشند.
زاهدی ادامه داد: کارگروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها باید بیش از گذشته فعال شده و با دقت تمام نسبت به ارائه گزارش ها و بازرسی های سرزده برای راستی آزمایی تسهیلات پرداختی اقدام کنند.
استاندار قزوین اضافه کرد: در نوروز امسال میزان اقامت گردشگران استان 32 درصد و بازدید از آثار تاریخی آن 36 درصد افزایش داشته که این اتفاق تنها با تبلیغات اندک و انتخاب شعار مناسب به وقوع پیوست.
وی با اشاره به رونق تدریجی قزوین در حوزه گردشگری، گفت: علاوه بر توجه جدی و انعطاف پذیری بانک ها در جهت ایجاد اشتغالزایی در این بخش، اصناف تولیدی استان را نیز باید مورد حمایت قرار داد زیرا این مساله نیز موجب اشتغالزایی شده و در زنجیره تولید نیز دارای اهمیت فراوانی است.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال، افزود: حمایت از کالای ایرانی تنها خرید کالا نیست بلکه باید همه تلاش کنیم کالاها با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار شوند.
به گفته وی، باید تلاش کنیم کالای ایرانی توان رقابت با کالاهای مشابه خارجی خود را داشته تا بتوانند خود را در بازارهای داخلی و خارجی به مشتریان معرفی کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: طرح هایی که برای دریافت تسهیلات در سال گذشته از محل بهین یاب مردود اعلام شدند باید دوباره مورد بررسی قرار بگیرند تا با بازنگری مجدد، اشکالات و نواقص در این زمینه برطرف شوند.
زاهدی در پایان خاطر نشان کرد: بانک هایی که سال گذشته دارای میانگین پائین کشوری در پرداخت تسهیلات بوده اند باید تلاش بیشتری کنند زیرا قزوین ظرفیت کسب رتبه بهتر در زمینه پرداخت ها را دارد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.