علیرضا وارثی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور افزایش خدمات تخصصی به جامعه هدف، دفتر اورژانس اجتماعی به صورت کاملا مجزا از دفاتر آسیب دیدگان اجتماعی در سال 87 در شهر قزوین و در سال 91 در تاکستان و سپس در بویین زهرا راه اندازی شد.
وارثی ادامه داد: با اعلام لزوم راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر، این مراکز از اسفند پارسال در چهار شهر بالای 50 هزار نفر استان قزوین شامل الوند، محمدیه، آبیک و اقبالیه نیز فعال و راه اندازی شدند.
وارثی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های تخصصی دفتر فوریت های اجتماعی برقراری خط تلفن اورژانس اجتماعی (123) است که با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیبهای اجتماعی و کاهش صدمات بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در سه شهرستان قزوین، تاکستان و بویین زهرا ایجاد شده است.
وی، کودکان آزاردیده، همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابان، دختران و پسران فراری از منزل را از جمله گروه های هدف این سامانه تلفنی ذکر کرد.
وارثی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران های اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی را نیز از دیگر فعالیت های تخصصی دفتر فوریت های اجتماعی بهزیستی عنوان کرد و افزود: پایگاه های خدمات اجتماعی به منظور توانمند سازی ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق آسیب پذیر در چهار شهر قزوین،اقبالیه، الوند و تاکستان فعال می باشند.
وی، مجموع اعتبار ابلاغی به فعالیت این مراکز را درسال گذشته 13میلیارد و 326 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: جمع کل پذیرش در اورژانس اجتماعی هم طی سال گذشته 33 هزار و 247 نفر بوده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.