به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با مردم روستای گازرخان واقع در بخش رودبار الموت شرقی، افزود: باید مسائل و مشکلات گردشگری استان به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد زیرا توسعه این امر نقش مستقیمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی دارد.
وی هدف خود از سفر به منطقه الموت را بررسی و آشنایی با ظرفیت های گردشگری این بخش دانست و ادامه داد: ما باید بیش از پیش در حوزه اشتغال فعالیت کنیم و در این راه به بحث گردشگری که در دنیای امروز جای نفت و اسلحه را گرفته و به تجارت نخست جهان تبدل شده، توجه جدی به عمل آوریم.
به گفته استاندار قزوین، از جاذبه های بکر طبیعی و گردشگری به همراه آئین ها و سنت های منطقه الموت باید بهتر و بیشتر از گذشته جهت جذب گردشگر بهره برداری کنیم.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرمای بی سابقه اخیر خسارت های فراوانی را به بار آورده، افزود: 23 استان کشور از جمله قزوین بیش از 140 هزار میلیارد ریال از پدیده سرمازدگی خسارت دیده اند.
وی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی همواره غیرقابل پیش بینی بوده، گفت: کشاورزان ما همیشه باید به سمت اصلاح الگوی کشت و پیش بینی راه هایی برای جلوگیری از سرمازدگی پیش بروند.
استاندار قزوین با بیان اینکه پیگیری هایی برای پرداخت خسارت در سطح کشور انجام شده، ادامه داد: کشاورزانی که بیمه محصولات کشاورزی داشته اند تا تیرماه خسارت های خود را دریافت کرده و به آن دسته که فاقد بیمه بوده اند از طریق استمهال وام، پرداخت وام های جدید و بخشش جریمه ها کمک می شود.
زاهدی ادامه داد:البته همه خسارت های وارد شده به کشاورزان قابل جبران نبوده زیرا این پدیده هم خسارت های مادی و هم روانی بر کشاورزان برجای گذاشته که باید در سال های آینده بتوانیم کمک های بیشتری داشته باشیم.
روستای گردشگری گازرخان از توابع بخش رودبار الموت شرقی شهرستان قزوین با چهار هزار و 500 نفر جمعیت در شمال شرقی استان واقع شده است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.