به گزارش ایرنا، عباس علایی مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جوان برگزار شد،افزود:
ستاد ساماندهی جوانان تمهیدات لازم را برای برگزاری برنامه های هفته جوان در سطح استان را تدارک دیده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه میهن اسلامی در گرو تلاش جوانان و وابسته به فعالیت های این قشر است،اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در همه عرصه های علمی،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی و دفاعی شاهد فعالیت های جوانان برای خدمت به کشور بوده و هستیم.
علایی مقدم در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه های هفته جوان ( ٨تا ١٤ اردیبهشت) در استان اشاره کرد و گفت: به این مناسبت جوانان نمونه شهرستان و استان معرفی و تجلیل خواهند شد.
این مسئول افزود: به این مناسب در مجموع ٩٠جوان برتر در شهرستانها و در سطح استانی نیز از ٣٠ جوان تجلیل به عمل خواهد آمد.
علایی مقدم در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه باید به جوانان خود اعتماد کنیم،افزود: باید فضا را برای دیده شدن توانمندی های جوانان و همچنین طرح دغدغه های انان فراهم کنیم.
وی همچنین از فراهم شدن مقدمات احداث ساختمان خانه جوان استان خبر داد و گفت: در این خصوص زمینی به وسعت ٧٠٠ متر تامین شده و عملیات اجرایی بزودی آغاز خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین با بیان خانه فعلی جوان استان در معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مستقر است،اظهار کرد: این مکان مرکزی برای گردهمایی جوانان و اجرای برنامه های اموزشی و فرهنکی برای جوانان است.
علایی مقدم همچنین گفت: در آینده نه چندان دور طرح راه اندازی خانه جوان در سطح شهرستان های استان را نیز دنبال خواهیم کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین، تقویت سمن های حوزه جوان را از اولویت های این اداره کل برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید به ارتقای کمی و کیفی سمن های جوان به طور ویژه توجه شده است.
وی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد بازوی دستگاه ها برای پیشبرد اهدافشان هستند و ما آنها را در کنار خود نه مقابل آن می بینیم.
علایی مقدم با اشاره به تنگناهای دولت در استخدام جوانان در ادارات،گفت: باید به جای ماهی دادن به جوانان به آنان ماهیگیری یاد دهیم که رویکرد دولت نیز همین است و این موضوع را در حمایت از استارت اپ ها و کسب و کارهای جوانان با در نظرگیری مشوق ها و تسهیلات مالی مشاهده می کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین گفت: باید فرهنگ غلط اینکه اشتغال را تنها پشت میزی بدانیم از جامعه خود دور کرده و خلاقیت را بین جوانان خود تقویت کنیم.
این مسئول با بیان اینکه باید از ظرفیت همه جوانان خود بدون در نظرگرفتن سلایق و گرایش های سیاسی ۀنان بهره ببریم، گفت: باهر تفکر و گفتمان سیاسی باید این قشر را دور هم جمع کنیم و از ظرفیت آنان برای رشد و اعتلای استان و کشور بهره ببریم.
وی، اشتغال و ازدواج جوانان را از دغدغه های مهم دولت دانست و اظهار کرد: در همین راستا پارسال وام ازدواج جوانان افزایش یافت و امسال وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارافرینی امید تفاهم نامه انعقاد کرده تا از ایده ها و طرح های اشتغالزایی جوانان حمایت کند.
علایی مقدم در بخشی دیگری از صحبت های خود از استقرار دبیرخانه سیاست گذاری امور جوانان کشور در قزوین خبر داد وگفت: این اتفاق حاکی از استعدادها و برنامه های خوب قزوین در حوزه جوانان است.
وی همچنین گفت: امسال در راستای تقویت فضاهای ورزشی برای بهره مندی جوانان ١٠طرح ورزشی در استان به بهره برداری خواهد رسید.
معاون فرهنگی و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان قزوین نیز در این نشست به خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته جوان ٧٥ برنامه مختلف فرهنگی،هنری و ورزشی در سطح استان برگزار می شود.
مهران قاسمی افزود: امسال برای ایجاد ٣٠ سمن جدید در حوزه جوانان برنامه ریزی و هدف گذاری کرده ایم.
این مسئول همچنین گفت: سال جاری همچنین درصدد اجرای طرح هر روستا یک سازمان مردم نهاد به شکل پایلوت استانی در شهرستان ابیک هستیم.
وی اظهار کرد: فراگیری این طرح در نقاط روستایی به حل مسایل و مشکلات مختلف در روستاها بدست جوانان کمک زیادی می کند.
قاسمی در ادامه از حمایت طرح های توجیهی کارآفرینی جوانان توسط اداره کل ورزش و جوانان قزوین با معرفی به بانک ها جهت دریافت تسهیلات مالی خبر داد و گفت: جوانان می توانند ایده های خود را به ما معرفی کرده و در صورت واجد شرایط بودن، مورد حمایت قرار بگیرند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی انتخاب کارآفرین برتر جوان کشور،اظهار کرد: برگزاری این رویداد نشان از توجه دولت به شکوفایی خلاقیت های فکری جوانان در عرصه های اقتصادی است.
وی به مطالبات مهم جوانان نیز اشاره کرد و گفت: نیازمندی های این قشر به ٢حوزه نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شوند و شامل نشاط اجتماعی و اشتغال،ازدواج و مسکن هستند که البته معتقدیم از یکدیگر تقدم ندارند و برای تحقق آنها باید به طور جدی تلاش کرد.
٣٥٠هزار نفر از جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفری استان قزوین را جوانان (١٥تا٢٩سال) تشکیل می دهند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.