به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی معبودی در نشست خبری خود به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی که با عنوان شهید مطهری نامگذاری شده، افزود: این هفته فرصت بسیار مهمی برای آشنایی با آثار و اندیشه های این استاد شهید والامقام است تا جامعه ما بتواند راه اعتلای خود را برای ادامه حرکت پیدا کند.
وی با بیان اینکه دشمن، امروز در عرصه های مختلفی با ما در جنگ است، ادامه داد: برای مقابله با این مساله باید از انسان های عامل استفاده کنیم که بدون شک شهید مطهری یکی از نمونه های چنین انسان هایی به شمار می رود.
حجت الاسلام معبودی، برگزاری نشست های حکمت مطهر، مسابقه کتابخوانی از سیره شهید مطهری، ارایه خلاصه کتب و آثار آن شهید، همایش پیاده روی کارکنان سپاه به سمت قبور مطهر شهدای گمنام، حضور کارکنان در پایگاه انتقال خون، نشست های بصیرتی، تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی و نشست بصیرتی ویژه فرهنگیان را از جمله برنامه‌های سپاه در این هفته عنوان کرد.
وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امامان جمعه، همایش مهدویت و انتظار از دیدگاه شهید مطهری، مسابقه مفهوم انتظار از دیدگاه آن شهید، حلقه های صالحین با موضوع کتاب روابط متقابل بین اسلام و ایران شهید مطهری نیز از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.
حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حفظ و نگاهداری سپاه و بسیج در راستای افکار و اندیشه های شهید مطهری به کار می بندیم، از رسانه ها خواست فقاهت، زمان شناسی، فیلسوفی و افکار آن شهید را به عنوان الگویی برجسته به جامعه معرفی کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تمام برنامه های سپاه حول محور شعار سال است، گفت: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر شعار اقتصادی را برای آغاز هر سال انتخاب می کنند زیرا کلید اصلی و اساسی کشور رفع مسایل اقتصادی بوده که در صورت برطرف شدن آن بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.
حجت الاسلام معبودی، تقویت اقتصاد کشور را رمز داشتن کشوری مقتدر دانست و افزد: رسانه ها نقش موثری در ترویج مصرف کالای ایرانی در جامعه برعهده دارند.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی نیاز به معرفت دارد تا در نبرد با دشمنان فرهنگی بتوانند با مسلح بودن به انواع علوم، با دسیسه های دشمن مقابله کنند.
سرهنگ پاسدار محمد بهرامی افزود: هدف اصلی برنامه های ما در هفته عقیدتی سیاسی سپاه آن است که جوانان و نخبگان ما به آثار شهید مطهری به عنوان شخصیتی جامع الاطراف پناه بیاورند چرا که افکار و آثار وی به حق پاسخگوی نیازها و شبهات مردم است.
وی اضافه کرد: در این هفته با توجه به مصادف بودن با نیمه شعبان بحث مهدویت در ارتقای زندگی معنوی انسان ها نیز به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
وی از برگزاری نمایشگاه های کتاب با تخفیف 50 درصدی در این هفته خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ها حدود یک هزار عنوان کتاب عرضه می شود که حدود 100 عنوان آن مربوط به آثار شهید مطهری خواهد بود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.