به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با تاکید بر تکریم مقام معلم، ارتقای منزلت اجتماعی معلمان را بسیار مهم دانست و افزود: هر چند منزلت اجتماعی برای معلم به معیشت و سایر امکانات بستگی دارد اما بیشتر به این معنا است که تمام افراد جامعه به آن احترام و ادب بگذارند.
وی اضافه کرد: این موضوع به نظام آموزشی ما هم مربوط است و در شرایطی که به دلیل ضعف محتوایی آموزش، دانش آموز مدام از حضور در مدرسه خسته و دلسرد است این دانش آموز نمی تواند در آینده حرمت گذار مقام معلم باشد.
زاهدی در ادامه بر اهمیت مقطع پیش دبستانی در آموزش دانش آموزان تاکید کرد و گفت: سیاست گذاری و نظارت در پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: دانش آموز تا سن 6 سالگی در محیطی زندگی کرده که اختیارات بالایی در آن داشته و بعد از آن وارد فضایی متفاوت شده که محدودیت های زیادی در آن وجود دارد که این موارد باید در برنامه ریزی های آموزشی لحاظ شود.
استاندار قزوین افزود: مقطع پیش دبستانی باید هم حکم خانه را داشته و هم به تدریج کودک را با قوانین و وظایف خود آشنا کند، از این جهت دوره بسیار مهمی است و باید تمام تلاش خود را برای افزایش پوشش نوآموزان پیش دبستانی انجام دهیم.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.