به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده عصر سه شنبه در همایش مربیان پیش دبستانی که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد،افزود: اهمیت کار در دوره پیش دبستانی بالاست و در این دوره باید به اصول روان شناسی رشد و قدرت نوآموزی دانش آموزان به طور ویژه توجه کرد.
وی اضافه کرد: کودکی دوره توجه متوازن به تمام جنبه های شخصیتی نوآموزان به شمار می رود و به همین جهت اهمیت کار در دوره پیش دبستانی بسیار بالاست.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، نقش دوره آموزش پیش دبستانی را در پی ریزی شخصیت کودکان بسیار مهم دانست و گفت: به همین جهت پوشش آموزش پیش دبستانی باید به 100درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه قزوین در زمینه پوشش پیش دبستانی موفق عمل کرده استو رتبه دوم کشور را دارد،افزود: در مناطق مرزی کشور نیز پیشنهاد کرده ایم یکی از اولویت های آموزشی، توسعه پیش دبستانی ها باشد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی را کاری غیرکارشناسی عنوان کرد و افزود: به جای آنکه با این کار غیرکارشناسی مشکلاتی را بر دوش دستگاه تعلیم و تربیت اضافه کنیم باید کودکان را از پنج سالگی تحت آموزش های رسمی در بیاوریم.
حکیم زاده افزود: خوشبختانه در دیدگاه مقام معظم رهبری، مقطع پیش دبستانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همین مساله پشتوانه بزرگی برای ما به منظور تقویت فعالیت ها در این دوره است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش قزوین به منظور حضور در چند برنامه و همایش آموزشی و همچنین شرکت در شورای آموزش و پرورش قزوین به این استان سفر کرده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.