به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دیدار با نیاز علی ابراهیمی پاک عضو هیات صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور افزود: از 70 هزار هکتار مزارع کشاورزی استان تنها 20 درصد بیمه هستند چون صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سالهای گذشته به تعهدات خود عمل نکرده است و مردم رغبتی برای بیمه کردن محصولات خود ندارند.
استاندار ادامه داد:باید به سرعت برای جبران این خسارت وارد شده به کشاورزات تصمیم گیری کرد چون تحمل این شرایط برای کشاورزان بسیار دشوار است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط باید تلاش کنند فرهنگ بیمه در میان مردم نهادینه شود تا در صورت بروز حوادث در بخش های مختلف سرقت، کشاورزی،سیل و زلزله دغدغه خاطر کمتری داشته باشیم.
زاهدی ادامه داد:با توجه به این خسارت پیش آمده امیدواریم بانک کشاورزی نسبت به استمهال وام های کشاورزان اقدام کند و ستاد مدیریت بحران نیز برای جبران خسارات کشاورزانی که بیمه نبوده اند چاره ای بیندیشد.
وی افزود:باید صندوق بیمه محصولات کشاورزی مطالبات قبلی کشاورزان را در 48 ساعت آینده پرداخت کند و نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان دارای بیمه تا پایان خردادماه اقدام نماید.
استاندار گفت: باید برای کشاورزانی که بیمه نداشته اند از طریق هیات وزیران پیگیری شود و همچنین به کشاورزان اعلام شود که اگر سال آینده مزرعه خود را بیمه نکنند خسارتی پرداخت نخواهد شد.
زاهدی گفت: استمهال وام ها، جلوگیری از جریمه ها و پرداخت وام های جدید نیز از جمله پیشنهادها برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده است که مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.
وی گفت:با توجه به این حوادث غیرمترقبه باید به سمت کشت های مدرن و گلخانه ای پیش برویم تا شاهد افزایش راندمان تولید و کاهش تاثیرپذیری از حوادث غیرمترقبه باشیم.
صبح امروز مسئولان استان و کشور از حجم خسارت وارد شده بر اثر سرما در باغ های بخش های ضیاء آباد ، خرمدشت و تاکستان قزوین بازدید کردند .
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.