حسن پسندیده روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی زمین پاک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت های اجتماعی مردم و هممچنین مسئولان تصمیم گیر وتصمیم ساز است.
وی اظهار کرد: زمین به عنوان بستر حیات برای انسان ها و سایر جانداران بسیار حایز اهمیت می باشد و این در حالی است که همه ساله متاسفانه شاهد تخریب هرذچه بیشتر طبیعت، آلوده کردن محیط زیست و کاهش تنوع زیستی هستیم.
پسندیده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت های موجود در روی زمین نامحدود نیست بنابراین باید تلاش کنیم از این منابع درست استفاده کنیم چرا که محیط زیست سالم حق نسل فعلی و آینده است.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی از منابع موجود روی زمین بیش از اندازه و ظرفیت استفاده می شود و این در حالی است که استفاده از طبیعت باید به سمت توسعه پایدار برود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین تصریح کرد: این استان به لحاظ طبیعی و زیست محیطی غنی است ولی باید برای جلوگیری از آسیب به این ظرفیت ها به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم و در همین راستا یکی از برنامه های جامع طرح آمایش سرزمین در جهت اهداف توسعه ای در حوزه محیط زیست است که در صورت اجرای صحیح شاهد محیط زیست سالم خواهیم بود.
پسندیده به شعار جهانی روز زمین پاک 'نه به کیسه های پلاستیکی' اشاره کرد و با بیان اینکه روزانه 800 تن زباله در استان قزوین تولید می شود،اظهار کرد: باید برای کاهش این میزان فرهنگ سازی شود و مردم به جای پلاستیک از کیسه های پارچه ای استفاده کنند.
وی بر توجه بیشتر شهرداری ها، بخشداری ها و راهداری ها در خصوص نریختن زباله در محیط زیست تاکید کرد و گفت: رها شدن نخاله های ساختمانی در محیط زیست علاوه بر تخریب این محیط بر افزایش میزان آلودگی نیز تاثیر دارد.
پسندیده در پایان بر نقش ویژه رسانه ها در جهت حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی در این خصوص تاکید کرد و افزود: خبرنگاران بهترین رابط بین محیط زیست و مردم هستند و در این زمینه می توانند همکاری ها و نقش بسیار موثری ایفا کنند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.