به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار عباس برزگر ابراهیمی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران،افزود: درنتیجه این عزت و سربلندی دشمنان به این نتیجه رسیده اند که در اقدامات خود باید سپاه را نشانه بگیرند.
وی ادامه داد: سپاه در میان مردم میهن اسلالمی جایگاه و مقام والایی دارد و به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند این مجموعه را تضعیف کنند.
سرهنگ پاسدار برزگر ابراهیمی افزود: سپاه زیرمجموعه هیچ مقام و شخصی نیست و وظیفه خود می داند که در راه پاسداشت آرمان های انقلاب اسلامی قدم بردارد و به مسئولان در سطوح مختلف کمک کار و یاور باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس سپاه جمهوری اسلامی،افزود: همه حکومت ها و انقلاب ها برای حفاظت و نگهبانی از خود اقداماتی را در برابر تهدیدها انجام می دهند و انقلاب اسلامی نیز در مقابل تهدیدها با برنامه ریزی های جامع اقدام کرده که یکی از آنها تشکیل سپاه پاسداران بوده است.
سرهنگ پاسدار برزگر ابراهیمی ادامه داد: دشمنان به دنبال توطئه هایی برای مهار یا براندازی انقلاب اسلامی بودند و امام راحل با وجود نیروی سه گانه ارتش،ژاندارمری و شهربانی با علم و آگاهی در دوم اردیبهشت 57 برای تاسیس سپاه دستور دادند.
وی با اشاره به نهادهای انقلابی که بدستور امام راحل راه اندازی شدند، ادامه داد: 17 نهاد انقلابی از قبیل کمتیه امداد، بنیاد شهید و جانبازان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان جهاد سازندگی با دستور امام خمینی (ره) راه اندازی شدند که سپاه پاسداران نیز یکی از آنها بوده است.
این مسئول ادامه داد: سپاه تنها نیروی نظامی است که دارای پنج نیروی هوایی، دریایی، زمینی، قدس و سازمان بسیج مستضعفین است که در زمینه های مختلف از قبیل حوادث غیرمترقبه سیل و زلزله و موضوعات امنیتی و انتظامی به فراخور تهدیدهای انقلابی ورود پیدا میکند.
وی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود و در اصل 151 قانون اساسی نیز به این موضوع پرداخته شده است.
سرهنگ پاسدار برزگر ابراهیمی اضافه کرد: سپاه انقلاب اسلامی فراتر از ماموریت خود در مقابل بحران ها و تهدیدهای مختلف در مقاطع گوناگون از قبیل جنگ تحمیلی،ترور و بحران های اجتماعی وارد عمل شده است اما متاسفانه برخی دانسته یا ندانسته برای تضعیف این نهاد اقدام می کنند.
وی ادامه داد: ورود سپاه به امور فرهنگی، اجتماعی و سازندگی بنا به درخواست مکتوب دولت ها صورت گرفته است و قرارگاه خاتم الانبیا نیز بر همین اساس وارد فعالیت های عمرانی و خدمت در این عرصه شد.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: ماموریت اصلی سپاه دفاع از تمامیت ارضی و دستاوردهای انقلاب است اما وظیفه دارد برای حل مشکلات مردم نیز اقدام کند.
وی با اشاره به اقدامات عمرانی اخیر سپاه استان برای کمک به رفاه مردم،گفت: بیش از یک هزار و 200 هکتار نهال کاری در شهرستان بویین زهرا برای مقابله با بیابان زدایی و عملیات محرومیت زدایی در سه دهستان چوقور در طارم سفلی و معلم کلایه و رازمیان و برگزاری اردوهای جهادی از جمله فعالیت های این مجموعه در استان بوده است.
وی افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی استان از جمله در زمینه مواد مخدر نیز در دستور کار سپاه قرار گرفته است و امسال 12 نقطه آلوده در این زمینه شناساسی شده و با ساخت اماکن ورزشی و فرهنگی برای مقابله با آسیب های این حوزه اقدام کرده ایم.
سرهنگ پاسدار بزرگر ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان قزوین در مهرماه امسال، گفت: قزوین جزو چند استان جامانده در سطح کشور در رابطه با این برنامه است و هماهنگی ها و پیگیری های لازم برای برگزاری این رویداد باشکوه در زمان مقرر انجام شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد مدارک این کنگره جمع آوری شده است،ادامه داد: جمع اسناد، وصیت نامه شهدا، عکس ها، فیلم ها به همراه تالیف 10 کتاب از جمله اقدامات لازم برای برگزاری این کنگره بوده که انجام شده است و امیدواریم این رخداد اثر بخشی لازم را در میان مردم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در پی داشته باشد.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین افزود: هشت یادواره شهدای متخصص از قبیل دانشجویی،دانش آموزی و هفت یادواره شهدای شهرستانی نیز امسال در استان برگزار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب شناسی نماز در استان و بیان اینکه تنها 3.5 درصد جمعیت قزوین در نماز جماعت شرکت می کنند،افزود: چون زیرساخت های لازم در این زمینه در قزوین فراهم نشده است و در شمال شهر تعداد مساجد بسیار اندک می باشد که باید متولیان و دستگاه های فرهنگی و خود مردم برای رفع این کمبود اقدام کنند.
سرهنگ پاسدار برزگر ابراهیمی با بیان اینکه 26 مورد آسیب مساجد قزوین شناسایی شده اند،افزود: امام جماعت های کم کار،هیات امنای وراثتی مساجد و خدام بداخلاق از جمله دلایل کاهش اقبال مردم به مساجد هستند که توسط کارشناسان ذکر شده اند.
وی در خصوص شعار سال 97 نیز گفت: کالای ایرانی تنها زمانی به جایگاه واقعی خود می رسد که به آن باور و اعتقاد داشته باشیم و باید دستگاه های اجرایی نیز حمایت لازم را برای تحقق شعار سال به طور جدی داشته باشند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.