منوچهر حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی استان قزوین پارسال 735 میلیون دلار بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 95 با رشد 39 درصدی همراه بود.
وی با بیان اینکه رشد صادرات کالاهای غیرنفتی استان قزوین پارسال در مقایسه با میانگین کشوری 6 درصد بیشتر بود،افزود: صادرات کشور سال قبل 32 درصد رشد داشت.
حبیبی یادآور شد: دستیابی به 735 میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی طی سال گذشته در حالی رقم خورد که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، سهم قزوین در حوزه صادراتی را 396 میلیون دلار تعیین کرده بود.
این مسئول، سهم صنعت از صادرات کالا در استان را 70 درصد برشمرد و گفت: بخش کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی نیز 30 درصد باقی مانده را تشکیل می دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: امسال تلاش داریم تا سهم بخش کشاورزی از صادرات استان افزایش یافته و به 40 درصد برسد.
حبیبی همچنین با اشاره به نقش پایانه های صادراتی در تسهیل امور تجارت، گفت: کار ساخت پایانه صادراتی استان در شهرستان البرز که در آن شاهد احداث انبارهای بزرگ،استقرار گمرک و استاندارد و سایر دستگاه های مرتبط با امور صادرات و همچنین بانک ها خواهیم بود در حال انجام است و امیدواریم امسال شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.
وی اظهار کرد: یک پایانه صادراتی دیگر نیز قرار است در جنب آزادراه قزوین-کرج حوالی نیروگاه شهید رجایی احداث شود که اگر سرمایه گذار آن تا پایان خرداد اقدام به کار نکند مجوزش را باطل کرده و سرمایه گذاران داوطلب را جایگزین خواهیم کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.