به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفاظت محیط زیست استان قزوین، افزود: قانون اساسی بر داشتن پیوست زیست محیطی در تمام طرح ها و برنامه ها تاکید داشته و در قانون برنامه ششم توسعه نیز موضوع آب و محیط زیست به طور جدی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی، سمن ها را نیز از دیگر گروه های تاثیرگذار در امور زیست محیطی برشمرد که عملکرد مسئولان را به خوبی زیر ذره بین دارند و از این طریق تاثیر خود را بر روی محیط زیست بر جای می گذارند.
وی اضافه کرد: مدیران نیز سومین گروهی هستند که در حوزه های مختلف در جهت حفظ و نگهداری محیط زیست تاثیرگذاری بالایی دارند.
حبیبی ادامه داد: استان قزوین از نظر مساحت کم اما به لحاظ موقعیت صنعتی و اقتصادی با داشتن 6 هزار واحد تولیدی و کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده که همگی آنها باید در حفظ محیط زیست خود تلاش کنند.
وی در ادامه با تقدیر از خدمات مدیرکل سابق محیط زیست استان، گفت: نگاه مدیریت استان به وی همواره مثبت بود و در دوره مدیریت ایشان نیز اقدامات خوبی انجام شد که تصویب طرح جامع آلودگی هوای قزوین، راه اندازی سایت پسماند، افزایش مناطق حفاظت شده، همکاری مناسب در مهار ریزگردها و پاسخ الکترونیکی به استعلام ها به عنوان نخستین دستگاه اجرایی استان از جمله آنها بود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد مدیرکل جدید این دستگاه نیز در ادامه مسیر فعالیت مدیریت سابق، روند رو به پیشرفتی را در حوزه حفاظت محیط زیست دنبال کند.
مدیرکل سابق محیط زیست استان قزوین نیز در این مراسم گفت: قزوین جزو پنج استان اول در بسیاری از شاخص های محیط زیست کشور بوده که با وجود وضعیت مناسب آن تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی پیش رو دارد.
سیاوش شمسی پور با بیان اینکه قزوین در حوزه پسماند و مدیریت آن پیشرو بوده و نخستین سایت پسماند صنعتی کشور نیز در این استان فعال است، گفت: یک هزار و 300 متر مکعب پسماند صنعتی قزوین به مدت 16سال در یک مکان جمع شده بود که سال گذشته ساماندهی شد.
شمسی پور با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت خود، افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، سوخت گاز نیروگاه شهید رجایی قزوین تنها 50 درصد بود اما اکنون 86 درصد سوخت این نیروگاه گاز، 9 درصد مازوت و یک درصد نیز گازوئیل است.
وی، افزایش مناطق حفاظت شده استان را نیز از دیگر دستاوردها ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر 42 محیط بان از 550 هزار هکتار عرصه طبیعی استان قزوین را حفاظت می کنند.
به گفته شمسی پور، در راستای پشتیبانی و حمایت از محیط بانان نیز نسبت به سایر استان ها سهم 35 درصد و همچنین سختی کار را دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: طرح جامع آلودگی استان نیز یک ماه پیش مورد تصویب شورای عالی برنامه ریزی و توسعه رسید که براساس آن از سال جاری تمام تغییر کاربری های فضای سبز ممنوع و تمام دستگاه های مربوط باید اقدامات خود را گزارش کنند.
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در این مراسم گفت: قزوین تاکنون در مسیر توسعه پایدار به خوبی عمل کرده اما این به آن معنا نیست که این جریان متوقف شود.
حسن پسندیده افزود: منابع محیط زیست در اختیار انسان محدود بوده و ما باید ضمن حفظ حقوق نسل فعلی، برای آیندگان نیز برنامه ریزی داشته باشیم.
وی افزود: به منظور تحقق و پیشرفت برنامه های خود، علاوه بر طرح ها و برنامه های درون سازمانی با مشارکت کارکنان، در جهت اجرای بهینه کارها برخی برنامه های برون سازمانی را نیز با مشارکت و تعامل هر یک از دستگاه های اجرایی خواهیم داشت.
وی در ادامه اظهار کرد: قزوین سندهای مختلفی دارد که نقشه راه ما را به خوبی تعیین کرده اما برای حفظ محیط زیست نیاز به مشارکت جمعی داریم.
در مراسمی با حضور کریم شافعی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان ضمن تقدیر از خدمات سیاوش شمسی پور مدیرکل سابق محیط زیست قزوین، حسن پسندیده به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معرفی شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.