به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای حزب اسلامی کار استان قزوین افزود: تا زمانی که احزاب نقش اصلی را در شکل دهی امور اجتماعی نداشته باشند با مشکلات و آسیب های زیادی مواجه می شویم بنابراین باید از ظرفیت سه عنصر رسانه ها،احزاب و افکار عمومی در تصمیم گیری ها بهتر بهره مند شد.
وی ادامه داد:یکی از کارکردهای حزب این است که به هیجان های سیاسی جهت داده و آن را به آگاهی سیاسی جامعه تبدیل کند.
استاندار قزوین همچنین گفت:اکنون هیجان های سیاسی در جامعه مانند یک دیگ بخار زیاد است که باید با استفاده از عناصر شکل دهنده افکار عمومی برای جهت دهی به این هیجان ها اقدام نمود و آنرا کنترل کرد.
زاهدی اضافه کرد: چون فعالیت های سیاسی به شکل ساماندهی شده در جامعه صورت نمی گیرد در نهایت به بسیاری از جنبش های نامناسب و هنجارشکنی ها تبدیل می شود.
استاندار قزوین به ظرفیت احزاب در بخش های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه ای که با تراکم جمعیت مواجه است می توان با استفاده از ظرفیت احزاب برای اشاعه مسائل اجتماعی و مذهبی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد.
زاهدی اظهار کرد: باید سازوگاری فراهم کنیم که احزاب، سازمان های مردن نهاد و رسانه ها که در شکل دهی افکار عمومی سهیم هستند بتوانند در جامعه فعالیت بیشتر و بهتری داشته باشند.
وی افزود: امروزه این سه عنصر نقش بسیار مهمی در امور مختلف اجتماعی کشور دارند در حالکیه پیش از انقلاب احزاب مذمت می شد و رسانه ها و افکار عمومی توسط حاکمیت پذیرش نمی شدند.
استاندار قزوین ادامه داد:تلاش بزرگان انقلاب در راه اندازی احزاب در اوایل انقلاب ستودنی است اما هنوز بسیاری در کشور وجود دارند که به حزب اصلا اعتقادی ندارند.
زاهدی خاطر نشان ساخت: باید از ظرفیت جوانان نیز در سمت ها و مدیریت های مختلف استفاده کرد تا هم شاهد پرورش مدیران نسل آینده و هم ایجاد امید و انگیزه در میان جوانان باشیم.

**مشکلات احزاب باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد
دبیر حزب اسلامی کار قزوین نیز در این دیدار گفت: حدود پنج سال است ک در استان فعالیت می کنیم و تلاش کرده ایم تنها به فضای انتخابات وسیاست خود را محدود نسازیم.
مصطفی جولاده نیکو افزود: با فعالیت های صورت گرفته توانسته ایم به بخشی از اهداف خود دست یابیم و در ادامه نیز در مسیر تحقق اهداف حزب و جریان خود گام خواهیم برداشت.
وی ادامه داد:از بی مهری ها به این حزب و مجموعه خود گلایه داریم و امیدواریم به مشکلات ما و دیگر احزاب بیشتر رسیدگی شود.
جولاده نیکو ادامه داد: اعضای این حزب از فضای اصلاح طلبی استان راضی نیستند و متاسفانه از این حزب تنها در فضای انتخابات بهره گیری شده و در ادامه فراموش می شویم.
وی ادامه داد: از توانمندی حزب اسلامی کار و افراد همسو در بخش های کشاورزی،اقتصادی،اجتماعی باید استفاده بهینه شود و حاضر هستیم در بخش های مختلف مشاوره رایگان داشته باشیم و حتی دفتر حزب اسلامی کار را به عنوان خانه احزاب در اختیار سایر احزاب قرار دهیم.
استان قزوین 45 حزب سیاسی فعال و دارای شناسنامه است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.