به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد درافشانی در اولین نشست هم اندیشی با هنرمندان قزوین که با حضور اعضای مرکز هنرهای ادبی عبید برگزار شد،افزود: برگزاری این همایش نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهیختگی عموم مردم،نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه در شاعران و دوستداران شعر طنز خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به خلاء برگزاری همایش تجلیل از نخبگان،فرهیختگان و هنرمندان درصدد هستیم به منظور حمایت از این قشر امسال یک همایش ملی برگزار کنیم.
درافشانی با تبیین برخی از اهداف و برنامه های این سازمان،ادامه داد: رویکرد شهرداری قزوین استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن های هنری شناسنامه دار، فعال و توانمند است و در این راستا برگزاری نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری شناسنامه دار و توانمند به منظور همفکری و تبادل نظر بیشتر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زیر بنای اصلی توسعه شهری است،گفت: تلاش می کنیم تا برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری قزوین با اجرای انجمن های هنری حوزه های مختلف برگزار شود.
درافشانی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه انجمن های هنری و همچنین با برقراری تعامل دو سویه انجمن ها و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گام های اثربخش و تاثیرگذاری در راستای توسعه فرهنگ و هنر شهر قزوین برداشته شود.
مسئول مرکز هنرهای ادبی عبید نیز در این نشست گفت: رویکرد مسئولان فرهنگی و متولیان این حوزه در اجرای برنامه ها باید اعتماد بخش و آفریننده باشد و در این میان شایسته است از روش های متعارف آزموده شده ای که جز هزینه نتیجه اثر بخشی نداشته است،پرهیز شود.
محمد جواد حضرتی افزود: برنامه های فرهنگی در سطح شهر باید منجر به ایجاد نشاط اجتماعی و امید به زندگی شوند.
وی اضافه کرد: رویدادهای فرهنگی مستمر نظیر شب های شعر موجب افزایش سطح فرهیختگی عموم مردم می شود به شرط آنکه استمرار داشته باشد.
وی با قدردانی از سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین جهت برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری، افزود:هم‌اندیشی و اولویت شناسی در کارها و برنامه ها، موجب هم‌افزایی هنرمندان می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.