دکتر محمد صادق بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد مراجعه کننده به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان، یک میلیون و 167هزار و 436 نفر توسط پزشکان عمومی، 289 هزار و 438 نفر توسط متخصصان و 95 هزار و 865 نفر از دندانپزشکان خدمات گرفتند.
وی اضافه کرد: همچنین 21 هزار و 173بیمار در بیمارستان رازی و 9 هزار و 491 بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان بستری شده اند و از این تعداد 16هزار و 120نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
بابایی، ضریب اشغال تخت بیمارستان های تامین اجتماعی استان را در سال گذشته 73.26 درصد اعلام کرد و ادامه داد: متوسط اقامت بیمار در این بیمارستان ها 2.85 در روز بوده است.
وی همچنین گفت: به دلیل نزدیکی به تهران، مراجعه به مراکز درمانی استان قزوین زیاد است و به صورت متوسط نیمی از جمعیت مراجعان به مراکز درمانی سازمان در این استان به صورت تلفنی نوبت می گیرند.
بابایی در ادامه به بخشی از دستاوردها و اقدامات بیمارستان های تامین اجتماعی استان در سال گذشته اشاه کرد و افزود: طی سال های 95 و 96، 25 میلیارد ریال برای ارتقای هتلینگ بیمارستان تاکستان اختصاص یافت.
وی،راه اندازی دستگاه سی تی اسکن 16اسلایس ، دستگاه DR، ماموگرافی و نوسازی و بهسازی بخش اطفال و نوزادان و همچنین اجرای فاز دوم طرح پرونده های مزمن در راستای شناسایی و پیگیری این بیماری ها در بیمارستان رازی را از آخرین اقدامات انجام شده در سال گذشته اعلام کرد.
بابایی کسب رتبه درجه یک خوب بیمارستان رازی در بین کل بیمارستان های کشور، اخذ گواهی استقرار سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی از شرکت توف نورد توسط بیمارستان رازی، اخذ لوح و تندیس پنجمین کنگره ملی و خودمراقبتی و آموزش تسط بیمارستان تاکستان، کسب رتبه درجه یک عالی دفتر پرستاری هر دو بیمارستان تامین اجتماعی استان و رتبه دوم و سوم کشور برای آنها را از جمله دستاوردهای تامین اجتماعی در سال گذشته ذکر کرد.
تامین اجتماعی استان قزوین دارای 2 بیمارستان ملکی شامل بیمارستان رازی با 258 تخت و تاکستان با 108تخت است و در کنار آنها هشت مرکز درمانی ملکی دیگر هم در این استان در خدمت بیمه شدگان و مستمری بگیران قرار دارد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.