به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: پرداخت تسهیلات بهین یاب به عنوان بخشی از طرح رونق تولید فرصت خوبی برای کمک به سرمایه گذاران و صنعتگران به شمار می رود.
وی در ادامه با اشاره به رد درخواست برخی متقاضیان تسهیلات بهین یاب،اظهار کرد: برخی از درخواستها نیز بدلیل پیگیری نکردن افراد متقاضی بلاتکلیف مانده اند که باید وضعیت آنها توسط جهاد کشاورزی، سازمان صنعت،معدن و تجارت و میراث فرهنگی روشن شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه تسهیلات بهین یاب باید در جای تعیین شده هزینه شوند، خاطر نشان کرد: سامانه نظارت بر پرداخت ها فعال است و فرمانداری ها و دستگاه های مرتبط باید به طور دقیق دستورالعمل های این سامانه را اجرا کنند.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین نیز در این نشست گفت: در مجموع تاکنون به 992 واحد در بخش صنعت و کشاورزی به میزان هشت هزار و 881 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
علی پرزحمت با اشاره به ضرورت نوسازی صنایع فرسوده از محل تسهیلات بانکی،افزود: تاکنون 225 متقاضی از استان در سامانه نوسازی و بهسازی بهین یاب ثبت نام کرده اند و در این خصوص چهار مورد تسهیلات به میزان 57 میلیارد ریال پرداخت شده است.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین همچنین از ثبت نام 129 واحد صنفی در سامانه بهین یاب خبر داد و گفت: این متقاضیان برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند.
در ادامه این نشست به مشکلات چهار واحد در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری رسیدگی شد.
استان قزوین از سه هزار و 600 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری و 16 شهرک و ناحیه صنعتی فعال برخوردار است.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.