مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور در حاشیه مراسم افتتاح این قطار به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به درخواست های مردمی و مسئولان تاکستان و با پیگیرهای به عمل آمده، نخستین قطار مسافری این شهرستان به تهران را مورد بهره برداری قرار دادیم.
علی خدایی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، روزانه یک رام قطار برای این مسیر در نظر گرفته شده که زمان حرکت آن از تاکستان 5 و 50 دقیقه و زمان برگشت آن از تهران نیز 21 و 20 دقیقه خواهد بود.
وی ارزش ریالی این قطار را 300 میلیارد ریال اعلام و افزود: قطار در نظر گرفته شده برای جا به جایی مسافران از نوع ریل باس و با ظرفیت 312 مسافر بوده و قیمت هر مسیر نیز 40 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
خدایی ادامه داد: راه اندازی این قطار ضمن کاهش بار ترافیک جاده‌ای به تهران، در جا به جایی دانشجویان شهرستان تاکستان نیز نقش موثری خواهد داشت.
به گفته وی، این قطار در طول مسیر خود اقدام به پیاده و سوار کردن مسافران قزوین، آبیک، هشتگرد، کرج و شهر قدس نیز خواهد کرد.
خدایی اظهار کرد: با توجه به سیاست راه آهن جمهوری اسلامی مبنی بر توسعه ناوگان ریلی و مسافربری، در صورت استقبال شهروندان تاکستانی، مدیریت راه آهن شمالغرب کشور هیچ محدودیتی برای افزایش تعداد رام قطار در این مسیر ندارد.
قطارهای ریل باس بدون نیاز به لکوموتیو و به صورت خود کشش بوده و برای مسیرهای کوتاه و حومه ای شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
سرعت مناسب، ایمنی، کاهش آلودگی محیط زیستی و آسایش مناسب مسافران از مزایای قطارهای ریل باس و حومه ای است.
شهرستان تاکستان در 35 کیلومتری جنوب قزوین واقع شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.