به گزارش روز شنبه ایرنا، مبعث روزی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) در سن 40 سالگی توسط جبرئیل و از سوی خداوند در غار حرا به پیامبری نایل آمد و در ادامه نیز مامور شد ریشه بت‌پرستی و کفر را از زمین برداشته و پیام وحی را به جهانیان برساند.
به همین مناسبت 400 مسجد و بقعه متبرکه استان قزوین با برگزاری برنامه های متنوع و شاد که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، بعثت نبی مکرم اسلام (ص) را گرامی داشتند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری به عمل آمده میان دستگاه های فرهنگی و متولیان امور مساجد، جشن مبعث در حدود 360 مسجد استان برگزار شد و ائمه جماعات و برخی از روحانیان در قالب طرح هجرت در مساجد و تکایا به سخنرانی پرداختند.
حجت الاسلام عباس نظری اضافه کرد: این جشن ها در شب مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و در مساجد برگزار شد و روحانیون و ائمه جماعات فلسفه بعثت پیامبر گرامی اسلام را در این مراسم تبیین کردند.
وی خاطر نشان کرد: در شهر قزوین هم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام هر ساله به صورت یک برنامه شاخص در مسجد شهید ثالث برگزار می شود که امسال هم این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم در این مسجد برگزار شد.
حجت الاسلام نظری با اشاره به برگزاری جشن مبعث در هیات های مذهبی، اظهار کرد: 200 هیات مذهبی شاخص و فعال استان هم جشن بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) را برگزار کردند که مولودی خوانی و سخنرانی از جمله برنامه های آنها بود.
همچنین در 30 بقعه متبرکه استان قزوین نیز مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد که سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی از جمله برنامه های این مراسم بود.
یکی دیگر از مراسم های شاخص جشن مبعث در قزوین نیز شب گذشته توسط سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین و در سالن ورزشی کوثر بوستان ملت برگزار شد که نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در آن حضور یافته و به سخنرانی پرداخت.
این نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، گفت: مبعث منشاء و مبداء یک حرکت عظیم در راستای اصلاح انسان ها و حرکت آنان به سمت داشتن یک جامعه اخلاقی و سعادتمند بود.
سیده حمیده زرآبادی افزود: رسول گرامی اسلام (ص) منادی توحید و پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان بودند و برای مسلمانان افتخار است که حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی (ص)، پیامبر آنهاست.
وی با بیان اینکه جامعه اسلامی امروز نیازمند است تا هرچه بیشتر خود را با آنچه حضرت محمد (ص) از مسلمانان انتظار و توقع داشتند تطبیق دهد، ادامه داد: جشن مبعث فرصتی برای تعمق و تامل بر سیره، رفتار و مبانی اخلاقی پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی است.
براساس این گزارش، مراسم شاخص دیگری هم در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین با سخنرانی حجت الاسلام موسوی شالی و با نوای دلنشین مداحان برگزار شد.
سخنران این مراسم نیز گفت: بعثت پیامبر اکرم (ص) بزرگترین حادثه تاریخی در هدایت بشریت به ارزش های دینی بود و راه نیل به سعادت دنیوی و اخروی را به انسان ها معرفی کرد.
از سوی دیگر، آذین بندی میادین و گذرگاه ها، نصب المان و نمادها، اهتزاز پرچم ها و تابلو نوشته ها در سطح شهر قزوین و سایر شهرهای استان جلوه خاصی را در شب مبعث نبی مکرم اسلام (ص) بخشیده است.
مردم مومن و ولایت مدار استان قزوین با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه‌ها و پخش نقل و شیرینی بعثت رسول اکرم (ص) را جشن گرفته و این رویداد مبارک و فرخنده را به یکدیگر تبریک گفتند.
به گزارش ایرنا، جشن فرخنده مبعث رسول گرامی اسلام (ص) در برخی شهرها و روستاهای این استان همچنان ادامه دارد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.