به گزارش ایرنا، پیام فضلی نژاد مولف کتاب ' شوالیه های ناتوی فرهنگی 'در این آیین گفت: یکی از ویژگی های شهید آوینی نگاه دقیق و عمیق او به هنر و اثرگذاری آن به ویژه در حوزه سینما بود.
وی اظهار کرد: توجه ویژه شهید آوینی به مستند سازی از ویژگی های شاخص دیگر آن شهید به شمار می رفت که توام با جسارت و اندیشه ورزی بود و هنرمندانی که می خواهند راه این شهید بزرگ را ادامه بدهند باید مانند او عمل کنند.
فضلی نژاد اظهارکرد: در طول تاریخ کسانی که برای ارزش های اسلام و انسانیت با سلاح هنر تلاش کردند هنرمند واقعی هستند و شهید آوینی نیز از این دست افراد بود.
به گفته وی شهید آوینی به خاطر اندیشه های حقیقت جویش الگوی خوبی برای دیگر هنرمندان انقلاب اسلامی به شمار می رود.
فضلی نژاد هنر را بهترین امکان و ظرفیت برای ترویج تفکر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بزرگترین هنر شهید آوینی زنده کردن یادو خاطره هشت سال دفاع مقدس و به تصویر کشاند آن بود.
همچنین در این مراسم رضا سلطان‌ زاده آهنگ ساز روایت فتح و از همرزمان شهید آوینی به عنوان روایت گر و حسن شمشادی خبرنگار جبهه مقاومت و تحلیل گر مسائل منطقه به عنوان مجری ‌کارشناس حضور داشته و به بیان خاطراتی از این شهید هنرمند پرداختند.
سید مرتضی آوینی در شهریور 1326 در شهر ری به دنیا آمد و در سال 1344 به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد.
آوینی روز بیستم فروردین 1372 در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش شهید شد.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.