به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی عصر چهارشنبه در دیدار محمد حسین کفراشی رییس حراست وزارت آموزش و پرروش و مدیران استانی این دستگاه با وی افزود: دنیاپرستان، قدرت طلبان و باندبازان به دین و آخرت مردم کاری ندارند و وجود چنین افرادی در فضاهای کاری از بین برنده شایسته سالاری است.
امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه تمام اصلاحات ریشه‌ای و اساسی جامعه به آموزش و پرورش مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در تمام بخش‌های جامعه شاهد مدیران، صنعتگران و انسان‌های توانمند و شایسته باشیم باید از آموزش و پرورش قدردانی کنیم اما چنانچه اگر در حوزه تربیت نیروی انسانی آسیبی به کشور وارد شود، باید از این دستگاه پاسخ بخواهیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین گفت: هر چه تلاش‌های آموزش و پرورش ثمر بخش‌تر و تأثیرگذارتر باشد، جوانان در عرصه‌های بالاتر و در دانشگاه و محیط‌های کاری تاثیرگذارتر خواهند بود و نتایج مطلوب‌ تری برای جامعه ما حاصل می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حساسیت و دقت در جذب نیروی انسانی را بسیار مهم دانست و گفت: جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش که بخش مهمی از رسالت حراست را تشکیل می‌دهد باید با دقت و بر اساس معیارهای تعریف شده صورت بگیرد چرا اگر دقت نظر در این حوزه نباشد عوارض آن غیر قابل جبران است.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه عوارض جذب‌های سفارشی و بدون توجه به شایسته سالاری و معیارهای اساسی در آموزش و پرورش بسیار بالاتر از حوزه‌های دیگر است،تاکید کرد: آسیب‌های جذب نیروهایی که متعلق به فضای آموزشی و تربیتی نیستند، سال‌ها تداوم خواهد داشت و در قیامت وبال کسانی می‌شوند که در این خصوص کوتاهی کرده‌اند.
امام جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: همانگونه که جذب نیروی انسانی بدون توجه به معیارها و شاخصه‌ها باعث وزرو وبال کسانی می‌شود که آن نیروها را جذب کرده‌اند، جذب نیروهای شایسته و توانمند نیز عاقبت به خیری به همراه داشته و انسان را در پیشگاه خدا سربلند خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حیطه‌های کاری باید سفارش‌های ائمه اطهار (ع) را جدی بگیریم و اجازه ندهیم برخی برای مطامع دنیوی و دنیاپرستی از فرصت‌های انقلابی سوء استفاده کنند و به جای خدمت به مردم، کشور و نظام، به آن‌ها خیانت کنند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.