سیاوش شمسی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کشف یک قبضه اسلحه شکاری از فرد متخلف در منطقه زیستگاهی کوهین خبر داد و افزود: شکارچی متخلف دستگیر شده که با قصد شکار در منطقه حاضر بود با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.
وی ادامه داد: بیشتر فعالیت اجرایی توسط یگان حفاظت محیط زیست استان در نوروز امسال اجرای گشت های منظم یگان، جلوگیری از تخریب مراتع در منطقه حفاظت شده باشگل، توقیف 2 دستگاه تراکتور و نیسان افراد متصرف، دستگیری 2 شکارچی متخلف و نیز کشف و ضبط سه قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز بوده است.
وی با اشاره به علاقه فراوان محیط بانان به حیات وحش، گفت: در طول تعطیلات نوروزی امسال، ماموران یگان حفاظت یک قطعه پرنده باکلان زخمی را پس از تیمارداری در یکی از آبگیرهای شهرستان قزوین رها سازی کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن قدردانی از همکاری تشکل های مردم نهاد زیست محیطی در نوروز 97، افزود: طی این مدت و با همکاری انجمن دوستداران محیط زیست تمامی ورودی شهرها و روستاهای استان از زباله پاکسازی شد.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.
همچنین دشت الله آباد، مناطق فتح آباد بوئین زهرا و بخش کوهستانی عرشه کوه در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.