به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در سومین دیدار نوروزی جمعی از مدیران و مردم با وی افزود: تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای استان خود را باید مکلف بدانند تولیدات داخلی مصرف نموده و از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: اگر همه مسئولان با یکدیگر هم‌دل و همراه باشند، طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد که اجرایی کردن آن‌ها در جهت حمایت از تولیدات داخلی موثر واقع می شود و در نهایت شاهد تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که شعار امسال نسبت به سال‌های گذشته اجرایی‌تر شود و برای تحقق این هدف لازم است فرهنگ ‌سازی در این عرصه در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته و بین دستگاه‌ها تقسیم کار صورت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آحاد جامعه باید استفاده از کالای ایرانی را جدی بگیرند،اظهار کرد: باید شهروندان نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها کالای ایرانی را انتخاب کنند، حتی اگر شرکت‌های خارجی محصول مرغوب‌تری را عرضه کرده باشند.
امام جمعه قزوین، نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی را برجسته و مهم ارزیابی کرد و افزود: فعالیت‌های رسانه‌ها و تولیدات صدا و سیما می‌تواند فرهنگ جامعه را به سمت و سوی استفاده از تولیدات داخلی سوق دهد.
وی، فضاسازی مناسب شهری را یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی در حمایت از شعار سال دانست و افزود: مسئولان شهری می‌توانند با ظرفیت‌ها و فضاهایی که در اختیار دارند به آگاهی بخشی جامعه برای مصرف کالاهای داخلی کمک کنند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.