به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، ابوالفضل ذوالقدر افزود: شهروندان هنگام برگزاری سنت سیزده بدر از افروختن آتش در مناطق جنگلی و باغ ها خودداری کنند.
وی اضافه کرد: مردم ته سیگار، چوب نیم سوخته و باقیمانده ذغال را پس از اتمام کار به طور کامل خاموش و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنند.
ذوالقدر ادامه داد:همچنین افراد نباید سیگار روشن خود را در هنگام رانندگی در جاده بر روی شاخ و برگ درختان پرتاب کنند، زیرا ممکن است باعث آتش سوزی شود.
وی افزود: در تمام نقاط پارک های تفریحی و جنگلی برافروختن آتش ممنوع است، مگر در قسمت هایی که تحت عنوان اجاقخانه و با تجهیزات لازم ایجاد شده است.
ذوالقدر خاطرنشان کرد:در زمان صاعقه پی در پی و شدید و مردم خود را به محل ایمن رسانده و توقف کنند و اگر داخل اتومبیل هستند بدانند باقی ماندن در آن ایمن تر از خارج شدن است.
وی همچنین از شهروندان خواست در صورت بر پا کردن چادر مسافرتی مراقب باشند که محل استقرار اجاق ها و چراغ های خوراک پزی دورتر و یا خارج از محل چادر و با در نظر گرفتن جهت وزش باد باشد.
وی اظهار کرد:مردم در این روز روشنایی های گازی، شعله ای و مانند آن را در نقاطی مصون از برخورد افراد و بازی کودکان قرار دهند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه طبیعت امانتی در دستان ما است که باید برای آیندگان آن را حفظ کنیم افزود :شهروندان، هنگام ترک جنگل و محل اسکان، زباله و ضایعات خود را داخل کیسه مخصوص ریخته و در محل های مشخص شده قرار دهند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.