به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع معتکفان مسجد النبی(ص) قزوین اظهار کرد: ماه‌های رجب و شعبان همچون یک مدرسه برای تقویت ایمان، معنویت، اخلاق و دینداری است تا دانش آموزان معارف الهی را برای مدرسه سطح بالاتر یعنی مدرسه لیله القدر آماده کند.
امام جمعه قزوین بیان کرد: علم شبیه نوری است که اگر با محوریت خدای متعال و دین تحصیل شود مسیر هدایت انسان را نشان می‌دهد اما اگر کسب علم، هدف و مقصد قرار بگیرد؛ کبر، غرور و خود برتربینی به سراغ جوینده علم می‌آید و از مسیر هدایت منحرف خواهد شد.
وی اظهار کرد کرد: اعتکاف شباهت زیادی به حج دارد و یک حج کوچک و محدود است که سه روز در مسجد گذرانده می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند در قرآن کریم بارها تاکید کرده است که هیچ لهو و لعبی نباید انسان را از یاد خدا غافل کند حتی داد و ستد و تجارتی که جزو تاکیدات خداوند برای کسب رزق است، هم نباید عامل غفلت از خدا شود.
وی گفت: گاهی ما به بهانه سرگرمی، نوجوانان و جوانان را از ذکر و تحصیل علم و تولید و کارآفرینی دور می‌کنیم، در حالی که سر برای گرم شدن نیست بلکه برای فکر کردن و گره گشایی از کار مردم و کسب کمالات معنوی است.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: یکی از کارکردهای حج این است که انسانی که مشغول لهو و لعب است به انسان هوشمند خدایی تبدیل شود که زندگی خود را در یاد خدا بگذراند و به یک فرد خدا اندیش تبدیل شود.
امام جمعه قزوین نتیجه دیگر مناسک حج را کسب تقوا دانست و افزود: در نمازجمعه هم که حج فقراست موضوع تقوا رکن مهمی است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در اعتکاف هم 2 رکن تقوا و ذکر بسیار مهم است، تصریح کرد: برخی تقوا را فقط به معنای ترس و پرهیزگاری معنا کرده اند درحالی که باید معنای واقعی تقوا را درک کرده و آن را در زندگی پیاده کنیم.
آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: پیامبر بزرگ اسلامی(ص) فرمودند هرکس در زندگی خود، مطیع خدا باشد او اهل ذکر خواهد بود و هرکس از یاد خدا روی برگرداند روز قیامت حسرت خواهد خورد، بنابراین وظیفه همه ما بندگی خداست.
مراسم اعتکاف در 90 مسجد استان قزوین در حال برگزاری است.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.